Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Filmy z čínského butiku / Pingyao Crouching Tiger Hidden Dragon International Film Festival 2017

report / Martin Kudláč / 9. 2. 2018

Čína v současnosti prochází renesancí filmové produkce. Hlavním důvodem je obousměrný tok – kreativní i finanční – mezi Hollywoodem a čínskými investory. Po Indii a USA je Čína třetí filmově nejproduktivnější zemí s průměrem osmi set filmů ročně. Nicméně domácí nezávislá produkce stále přešlapuje v gargantuovském stínu blockbusterů a komerčního proudu. V roce 2012 v Pekingu fungovala jen tři artová kina na dvacet milionů obyvatel.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #115

Článek vyšel v časopise Cinepur #115, únor 2018.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Úvod k tématu 115: Osmdesátky (Lukáš Skupa, téma) • Filmy z čínského butiku / Pingyao Crouching Tiger Hidden Dragon International Film Festival 2017 (Martin Kudláč, report) • Je český film neviditelný? (Přemysl Martinek, glosa) • Žena v ohni / Odnikud (Antonín Tesař, kritika) • Pozor, vyletí ptáček / Thelma (Martin Šrajer, kritika) • V Americe se nekecá / Rasové a jiné menšiny v septalogii Policejní akademie (Ivo Michalík, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY report

MFF Benátky: Extáze pro český film

Filmy bez kofeinu / Hlavní soutěž 54. MFF Karlovy Vary

Ve jménu anidoku / Anifilm

Adieu, monsieur Kosslick / 69. Berlinale

Naše časy se mění / 75. MFF Benátky

Barbaři uprostřed žánrové a geografické směsice / Hlavní soutěž MFF Karlovy Vary

Schodiště hvězdných událostí, objevů a obav / Cannes 2018

Lepší zůstat vně / Berlinale 2018


DALŠÍ Z RUBRIKY

Síla Dolanova polibku / Matthias a Maxime

Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s Myroslavem Slabošpyckým / „Bůh filmu

Rozhovor s Albertem Serrou / Ničitel krásy a bojovník s klišé


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (745) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (247) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)