Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Sergej Loznica na Ukrajině natáčí nový snímek Donbas

Sergej Loznica na Ukrajině natáčí nový snímek Donbas

novinka / Redakce / 14. 1. 2018

Když se režisér Sergej Loznica ve své tvorbě naposledy přímo zachycoval aktuální politickou situaci na Ukrajině, bylo to v dokumentárním filmu Majdan z roku 2014. Tehdy pozorovatelským stylem podával zprávu o dění na kyjevském náměstí Nezávislosti, kde po několik zimních měsíců probíhaly masové protivládní demonstrace. Loznicův nový, tentokrát zřejmě hraný snímek Donbas nás pak zavede do centra událostí, které po takzvaném Euromajdanu následovaly. Tedy doprostřed války na východní Ukrajině, kde již téměř čtyři roky bojuje ukrajinská armáda s proruskými separatisty.

Z dostupného režisérova vyjádření zatím nelze vyvodit nic konkrétního o zápletce snímku. Zato je evidentní, že Loznica klade na první místo kritickou reflexi aktuální politické a společenské situace. Cituje například z povídky ruského spisovatele Varlama Šalamova, kde autor zpochybňuje známé tvrzení, že historické události probíhají jednou jako tragédie a podruhé jako fraška. "Ne. Existuje třetí odraz těchtýž událostí, téže zápletky: odraz ve vydutém zrcadle podzemního světa. Ta zápletka je nepředstavitelná, a přesto skutečná," pokračuje Šalamovův citát.

Jak Loznica uvádí, tyto věty podle něj přesně vystihují současné dění na území bývalého Sovětského svazu. A současně charakterizují i téma jeho příštího filmu, v němž se historické události budou rovněž odrážet v pokřiveném zrcadle.

Loznica, který jinak se svojí rodinou žije v Německu, natáčí v těchto dnech snímek Donbas přímo na Ukrajině. Stejně jako v případě svých předchozích hraných snímků Moje štěstí, V mlze a Krotká režisér na filmu spolupracuje s jedním z nejlepších evropských kameramanů, Olegem Mutuem.

Přečteno 1022x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

V Locarnu vyhrál singapurský neo-noir o ztraceném dělníkovi

Paul Verhoeven natáčí lesbický thriller z renesanční Itálie

Albert Serra připravuje film o Raineru Werneru Fassbinderovi

Do soutěže v Benátkách zasáhne Reygadas, Nemes i Cuarón

DAFilms.cz pořádá Léto s Věrou Chytilovou

Britský akademik nalezl ztracený scénář Stanleyho Kubricka

Jim Jarmusch natáčí zombie komedii The Dead Don’t Die


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Noir Film Festival

V Locarnu vyhrál singapurský neo-noir o ztraceném dělníkovi

Paul Verhoeven natáčí lesbický thriller z renesanční Itálie

MFF Locarno


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)