Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Sergej Loznica na Ukrajině natáčí nový snímek Donbas

Sergej Loznica na Ukrajině natáčí nový snímek Donbas

novinka / Redakce / 14. 1. 2018

Když se režisér Sergej Loznica ve své tvorbě naposledy přímo zachycoval aktuální politickou situaci na Ukrajině, bylo to v dokumentárním filmu Majdan z roku 2014. Tehdy pozorovatelským stylem podával zprávu o dění na kyjevském náměstí Nezávislosti, kde po několik zimních měsíců probíhaly masové protivládní demonstrace. Loznicův nový, tentokrát zřejmě hraný snímek Donbas nás pak zavede do centra událostí, které po takzvaném Euromajdanu následovaly. Tedy doprostřed války na východní Ukrajině, kde již téměř čtyři roky bojuje ukrajinská armáda s proruskými separatisty.

Z dostupného režisérova vyjádření zatím nelze vyvodit nic konkrétního o zápletce snímku. Zato je evidentní, že Loznica klade na první místo kritickou reflexi aktuální politické a společenské situace. Cituje například z povídky ruského spisovatele Varlama Šalamova, kde autor zpochybňuje známé tvrzení, že historické události probíhají jednou jako tragédie a podruhé jako fraška. "Ne. Existuje třetí odraz těchtýž událostí, téže zápletky: odraz ve vydutém zrcadle podzemního světa. Ta zápletka je nepředstavitelná, a přesto skutečná," pokračuje Šalamovův citát.

Jak Loznica uvádí, tyto věty podle něj přesně vystihují současné dění na území bývalého Sovětského svazu. A současně charakterizují i téma jeho příštího filmu, v němž se historické události budou rovněž odrážet v pokřiveném zrcadle.

Loznica, který jinak se svojí rodinou žije v Německu, natáčí v těchto dnech snímek Donbas přímo na Ukrajině. Stejně jako v případě svých předchozích hraných snímků Moje štěstí, V mlze a Krotká režisér na filmu spolupracuje s jedním z nejlepších evropských kameramanů, Olegem Mutuem.

Přečteno 1174x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #119

#119

říjen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

David Lynch překlopil Twin Peaks do virtuální reality

V San Sebastianu vyhrál španělský film o romských bratrech

K seriálovým Watchmenům natočí hudbu Trent Reznor a Atticus Ross

TIFF: V Torontu zvítězilo dobové drama o rasismu Green Book

TIFF: Oscarová sezóna začala. Které filmy jsou favority na nominace?

TIFF: V Mecce liberalismu o genderové rovnosti a multikulturalismu

Roman Polanski začne natáčet film o Dreyfusově aféře

EU do konce roku uzákoní obsahové kvóty pro Netflix a Amazon


DALŠÍ Z RUBRIKY

Zápas s řečí dějin / Jan Palach

David Lynch překlopil Twin Peaks do virtuální reality

Úvod k tématu 119: FAMU

Editorial 119: FAMU

My z Prahy / Jugoslávští filmaři z FAMU

Těch dlouhých dvacet let… / FAMU v období normalizace

(Ne)lehká cesta k debutu / Kariérní start absolventů katedry režie FAMU

Když realismus vítězí / Současné tendence filmů z FAMU


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Das Filmfest

David Lynch překlopil Twin Peaks do virtuální reality

Be2Can

V San Sebastianu vyhrál španělský film o romských bratrech

K seriálovým Watchmenům natočí hudbu Trent Reznor a Atticus Ross


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (93) / fenomén (69) / festival (74) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (113) / komiks (10) / kritika (758) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (687) / objev (3) / pojem (36) / portrét (8) / profil (101) / reflexe (24) / report (103) / rozhovor (157) / scénář (4) / soundtrack (40) / téma (866) / televize (94) / tisková zpráva (1) / událost týdne (218) / video (2) / videoart (16) / videohra (57) / web (42) / zoom (152)