Hranice dokumentu, hranice Ji.hlavy / MFDF Ji.hlava 2017

1. 12. 2017 / Kamila Boháčková
report
Placený

Po dvacetiletém postupném ohledávání i posouvání hranic toho, co můžeme chápat jako „dokumentární“, vstoupil letos v říjnu Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava do své třetí dekády sebevědomým otevřením soutěžních sekcí hybridním či přímo hraným filmům s dokumentárním charakterem. Jde o logický krok: festival si za ta léta vypěstoval diváky, kteří vnímají současnou autorskou kinematografii jako rozmanité a otevřené pole inspirací a forem, v němž je pojem „dokumentární“ stále nejednoznačnější. 

V soutěži o nejlepší český dokument (tzv. Česká radost) tak letos soutěžil například „dokument s rysy pohádky“ Skokan režiséra Petra Václava. Film tvůrce známého spíše ve spojení s hranými filmy, popisuje cestu zlodějíčka Julia na filmový festival do Cannes, přičemž do hlavní role Václav obsadil skutečného trestance, který kvůli natáčení dostal propustku z vězení, a film vznikal improvizovaně podle hrubého scénáře. Dalším hybridním snímkem v české soutěži byl inscenovaný sarkastický pohled na Brno i českou společnost Všechno bude fajn režiséra Robina Kvapila a scenáristy Pavla Šplíchala, jenž je znám jako spoluautor ironického blogu Prigl, což se podepsalo na sžíravé ironii snímku sestávajícího ze...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Visegrádská animace

114 / prosinec 2017
Více