Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Werner goes to Hollywood / Herzog a americká filmová kultura

téma: Werner Herzog / Martin Šrajer / 11. 10. 2017

Vztah k americké kinematografii byl pro tzv. nový německý film určující. Někteří jeho představitelé vůči ní zaujali odmítavý postoj, jiní ji s výhradami akceptovali. Zvlášť pozoruhodný je v tomto ohledu případ Wernera Herzoga, který sice odmítal natáčet filmy podle hollywoodského vzoru, ale současně byl okouzlen americkou kulturou a od začátku kariéry neskrýval ambice prosadit se v zahraničí. K jeho pozdějšímu mezinárodnímu věhlasu významně přispěl status výstřední autorské osobnosti, který si vydobyl právě ve Spojených státech. Vlivy formující Herzogův ambivalentní vztah k Americe přitom vycházely z dalekosáhlejších změn v německé i americké filmové kultuře.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #113

Článek vyšel v časopise Cinepur #113, říjen 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Od Nezlomného po Sůl a oheň / Filmy se stále starší pamětí (Martin Svoboda, téma) • Skatologická odchylka Dreamworks / Kapitán Bombarďák (Anna Krejčířová, dvd) • Tarik Saleh / Nová éra švédského filmu nezačala s odchodem Bergmana (Iva Přivřelová, rozhovor) • Ozu chudých / Po bouři (Antonín Tesař, kritika) • Transcendentální zážitky reality / Dokumentární tvorba Wernera Herzoga (Janis Prášil, téma) • Naděje na konci světa lidí / Válka o planetu opic (Ivo Michalík, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Úvod k tématu 116: Jan Švankmajer

Úvod k tématu 112: České filmové obrození?

Úvod k tématu 110: Okraje kinematografie

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Východ-Západ / Švéd v žigulíku

Pozor, vyletí ptáček / Thelma

Bon appétit / Oklamaný

Život na narušených základech / Klient

Prohrát s hrdostí / Masaryk


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)