Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

The Get Down / První selhání Netflixu

web / Anna Krejčířová / 8. 8. 2017

Na konci května – pouhé dva měsíce od premiéry posledních dílů první série – zastavila společnost Netflix práce na pokračování seriálu The Get Down (2016–2017). Zpráva o konci jednoho z nejambicióznějších a nejdražších projektů současné seriálové tvorby prošla médii bez větší reakce, snad až na emotivní oznámení samotného tvůrce Baze Luhrmana, který jako důvod uvedl svůj návrat k celovečerním filmům. Jako pravděpodobnější se však jeví nevalný zájem předplatitelů o opulentní muzikálovou ságu z prostředí rozvráceného Bronxu sedmdesátých let, zvlášť když náklady na jednu epizodu překročily 10 milionů dolarů, což je srovnatelné pouze s rozpočty Hry o trůny (2011–2018) od HBO. V porovnání s dalšími zrušenými tituly za poslední rok nejde o výrazně překvapivé rozhodnutí – u první řady skončil tematicky obdobný Vinyl (2016) Martina Scorseseho, u druhé Soderberghův projekt Knick: Doktoři bez hranic (2014–2015), a to navzdory lepším diváckým i kritickým ohlasům. Oba příklady však produkčně spadají pod klasické televizní společnosti, zatímco internetový předplatitelský gigant se až doposud vyhýbal tak brzkému „zaříznutí“ vlastního titulu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #112

Článek vyšel v časopise Cinepur #112, srpen 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Úvod k tématu 112: České filmové obrození? (Lukáš Skupa, téma) • Český film na dobré cestě / Anketa o současném stavu domácí tvorby (Redakce, téma) • Volání Divokého východu / „Nové naděje“ českého žánrového filmu (Antonín Tesař, téma) • Twin Peaks / Vytěžování minulosti a narušování času (Jiří Špičák, soundtrack) • Všude kolem nás svět, a my uprostřed něho slepí / Happy End podle Michaela Hanekeho (Dominika Prejdová, zoom) • Život na narušených základech / Klient (Martin Šrajer, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #112

#112

srpen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY web

Pixar v kostce

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Movieurope.com

Netflix: globální, nikoliv český

The Travel Film Archive

Voyo.cz: ztraceno v seznamu


DALŠÍ Z RUBRIKY

Frankensteinovo monstrum / Vetřelec: Covenant

Krátký film Marie Dvořákové soutěží o studentského Oscara

Jia Zhangke připravuje svůj zatím nejambicióznější film

V Locarnu vyhrál čínský dokument o ženě s Alzheimerem

Zprávy z Netflixu: Bratři Coenové přichází, Disney odchází

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Ghost in the Shell / Neodpustitelný upgrade

Twin Peaks / Vytěžování minulosti a narušování času


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Kostěný tomahawk

Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Star Trek: Do neznáma

Anomalisa / Proměna plyšové manic pixie dream girl


RUBRIKY

anketa (22) / český film (64) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (118) / editorial (86) / fenomén (66) / festival (53) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (694) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (579) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (94) / reflexe (24) / report (92) / rozhovor (149) / scénář (4) / soundtrack (32) / téma (825) / televize (80) / tisková zpráva (1) / událost týdne (184) / video (2) / videoart (16) / videohra (50) / web (38) / zoom (147)