Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Všude kolem nás svět, a my uprostřed něho slepí / Happy End podle Michaela Hanekeho

zoom / Dominika Prejdová / 8. 8. 2017

Happy End, nový film Michaela Hanekeho, byl na letošním festivale v Cannes přijat spíše rozporuplně. Zatímco anglosaská kritika rakouského režiséra působícího ve Francii vesměs chválila za návrat v plné formě ke starému stylu a „hanekeovským“ tématům, francouzští novináři v čele s časopisem Cahiers du Cinéma snímek „popravili“ jako dílo padlého mistra, který už začíná tvořit snímky à la značka Cannes, tak jako jiní jimi „odsouzení“ režiséři – Ruben Östlund, Yorgos Lanthimos, Andrej Zvjagincev či Kornél Mundruczó. Ti podle nich točí namyšlené, nenávistné černé vize plné násilí na efekt, jež mají údajně reflektovat naši současnost, jsou ale přitom jen prázdné a vyrobené podle předvídatelného vzorce. Mimochodem, autorem-mistrem pro kruh kolem prestižního francouzského filmového časopisu zůstává David Lynch, jenž v seriálu Twin Peaks potvrdil, že každé pravdivé umění je svojí povahou experimentální.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #112

Článek vyšel v časopise Cinepur #112, srpen 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Ruben Östlund / Čas vyznačit svůj vlastní čtverec (Vít Schmarc, portrét) • Český film na dobré cestě / Anketa o současném stavu domácí tvorby (Redakce, téma) • Vlamovat se do jakýchkoli dveří / Poslední rodina (Martin Mišúr, kritika) • The Get Down / První selhání Netflixu (Anna Krejčířová, web) • Frankensteinovo monstrum / Vetřelec: Covenant (Martin Bubrín, kritika) • Čechy a Morava, krásná zem audiovize / Výtvarníci a divadelníci jako z filmu (Matěj Nytra, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #120

#120

prosinec 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY zoom

Srdce bijící zeleně / Tvar vody

Síla boxovat, síla prohrávat / Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc

Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně

Oheň na moři / Lekce z periferie

Sicario / Žánrový traktát o neuchopitelném zlu

Syn Saulův / Rozostření existence


DALŠÍ Z RUBRIKY

Editorial 119: Muž ve filmu

Žít, pracovat, pózovat / Televizní světy Ryana Murphyho

Zběsilost v srdci i v obličeji / Nicolas Cage jako mem

Fascinující Fassbender / Filmové performance maskulinit

Rabijáti, svalovci i šprti / Reprezentace maskulinit v americkém filmu a televizi od 40. let do...

Jak definovat mužnost na plátně

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Lidovost, masovost, oblíbenost… / Jak rozumět populární kultuře po třiceti letech


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc

Syn Saulův / Rozostření existence

Život Adély / Nekomplikovaná první láska

Imaginární lásky / Prchavost a intenzita v těsném objetí


RUBRIKY

anketa (23) / český film (78) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (94) / fenomén (70) / festival (74) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (114) / komiks (10) / kritika (767) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (692) / objev (3) / pojem (36) / portrét (9) / profil (102) / reflexe (24) / report (105) / rozhovor (157) / scénář (4) / soundtrack (41) / téma (873) / televize (95) / tisková zpráva (1) / událost týdne (223) / video (2) / videoart (16) / videohra (58) / web (42) / zoom (153)