Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Nejvýdělečnějším filmem roku je zatím americký horor Uteč

Nejvýdělečnějším filmem roku je zatím americký horor Uteč

novinka / Redakce / 5. 8. 2017

Když se dnes hovoří o filmech s největšími výdělky, pravděpodobně přijdou na mysl franšízové blockbustery. A je pravda, že co se týče peněz utržených celosvětově za lístky, letošnímu žebříčku zatím vévodí hraný remake pohádky Kráska a zvíře studia Disney s jednou a čtvrt miliardou dolarů. Pokud se ale podíváme na procentuální zisk v poměru mezi tržbami a rozpočtem filmu včetně nákladů na marketing, vychází nám tento rok jiný premiant. S úctyhodným ziskem 630% je jím americký horor Uteč režiséra Jordana Peelea.

Peele svůj film natočil za 4,5 milionu dolarů, čímž nijak zásadně nevybočil ze standardů současné americké hororové produkce. Zábavný snímek tematizující rasovou nesnášenlivost ale dokázal po světě vydělat více než čtvrt miliardy dolarů, čímž se zařadil mezi vůbec nejúspěšnější filmy svého žánru.

Snímek Uteč má na svědomí produkční společnost Blumhouse, která se na nízkorozpočtovou hororovou tvorbu od svého vzniku specializuje. Rekordně bodovala hned prvním filmem Paranormal Activity, který při titěrném rozpočtu 15 tisíc dolarů vydělal v kinech téměř 200 milionů.

Letos se může Blumhouse Productions radovat hned ze dvou úspěchů. Vedle Uteč je jím hororově laděný snímek Rozpolcený režiséra M. Night Shyamalana. Ten si připsal ještě větší celosvětový zisk než Peeleův film, téměř 280 milionů. Stál ovšem dvakrát tolik.

Přečteno 1016x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

V Locarnu vyhrál singapurský neo-noir o ztraceném dělníkovi

Paul Verhoeven natáčí lesbický thriller z renesanční Itálie

Albert Serra připravuje film o Raineru Werneru Fassbinderovi

Do soutěže v Benátkách zasáhne Reygadas, Nemes i Cuarón

DAFilms.cz pořádá Léto s Věrou Chytilovou

Britský akademik nalezl ztracený scénář Stanleyho Kubricka

Jim Jarmusch natáčí zombie komedii The Dead Don’t Die


DALŠÍ Z RUBRIKY

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Úvod k tématu 118: Neonoir

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Noir Film Festival

V Locarnu vyhrál singapurský neo-noir o ztraceném dělníkovi

Paul Verhoeven natáčí lesbický thriller z renesanční Itálie

MFF Locarno


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (69) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)