Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Svastiky, sex a násilí / Italské nacisploatace

téma: Okraje kinematografie / Jiří Blažek / 6. 4. 2017

Začátkem ledna byla v České televizi premiérově uvedena Lída Baarová (2016). Lačně odkousla z koláče divácké sledovanosti – Renčův velkofilm zhlédly bezmála dva miliony diváků, čímž se stal vůbec nejsledovanějším distribučním titulem dekády. Není proto od věci připomenout si fenomén nazisploitation, který po úpadku v osmdesátých letech zažívá v novém tisíciletí svou renesanci. Vedle Renčova opusu lze z českého prostředí zmínit ještě koprodukci Frankensteinova armáda (2013). V zahraničí se ovšem nebývale rozmnožily mikrorozpočtové shockery typu Blitzkrieg: Escape from Stalag 69 (2008), výpravné retro pajány Hanebný pancharti (2009) či mystifikace Werewolf Women of the SS (2007), ba i dokumenty jako izraelské Stalags (2008). Dokonce samotný Kapitán Amerika se musí vypořádat s Johannem „Red Skullem“ Schmidtem (Captain America: První Avenger, 2011). Atrakční zpracování nacismu však mají mnohem starší kořeny. Výrazný vzorek nabízí italská kultura: Benvenuti al bordello italiano chiamato sadiconazista.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #110

Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Mezery identity / Moonlight (Ondřej Pavlík, kritika) • Pravda neexistuje / Jackie (Tomáš Gruntorád, kritika) • Béčka pro nové milénium / Produkce společnosti The Asylum (Antonín Tesař, téma) • Sexuální násilí a smrt ve městě / Sedmilhářky (Ondřej Pavlík, televize) • Člověk bestie / Rozpolcený (Janis Prášil, kritika) • Editorial 110 (Jindřiška Bláhová, editorial) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #110

#110

duben 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů

Dokumenty na maloměstě / Několik příkladů ze současné praxe jednosálových kin

Jak chutná pendrek s mexickou omáčkou / Co říká nativní reklama o Netflixu a HBO

Jak prodat film? Anketa s filmovými distributory a producenty

Úvod: Jak prodat film

Kritikové a filmaři o kritice


DALŠÍ Z RUBRIKY

Osamělá pouť perverzním rájem / Stát pevně

Člověk bestie / Rozpolcený

Bergman se vrací. Vznikne dokument i film z jeho ostrova Fårö

Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana

Autor filmu Kaili blues připravuje drama o tajemné ženě

Mezery identity / Moonlight

Festival v Cannes kvůli Netflixu změní soutěžní pravidla

Na Anifilmu zvítězil francouzsko-kanadský film Louise na pobřeží


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Líná zátoka / Kdo kanibalizuje koho

Pomíjivost věčnosti / Mezinárodní workshop Filmové dědictví: současnost a budoucnost

Aferim! / Stopaři romských otroků

Americká kocovina Larryho Clarka / Od Kids po The Smell of Us

Pestrobarvec petrklíčový / Padesát odstínů motýlích křídel


RUBRIKY

anketa (22) / český film (62) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (116) / editorial (84) / fenomén (65) / festival (46) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (677) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (551) / objev (3) / pojem (36) / portrét (2) / profil (91) / reflexe (24) / report (89) / rozhovor (147) / scénář (4) / soundtrack (30) / téma (814) / televize (77) / tisková zpráva (1) / událost týdne (174) / video (2) / videoart (16) / videohra (48) / web (36) / zoom (146)