Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Béčka pro nové milénium / Produkce společnosti The Asylum

téma: Okraje kinematografie / Antonín Tesař / 6. 4. 2017

Americká nezávislá společnost The Asylum začínala v roce 1997 jako jedna z desítek malých firem, které plnily regály videopůjčoven a sloty televizních programů nízkorozpočtovými spotřebními filmy populárních žánrů. Její zakladatelé, producenti David Michael Latt a David Rimawi, ovšem brzy zjistili, že přesycený trh jim moc příležitostí nenabízí. Jejich tuctové horory Scarecrow (2002), Ďábelské oči (Evil Eyes, 2004) nebo Cesta upírů (Way of the Vampire, 2005) dokonale zapadly mezi produkcí desítek stejně profilovaných firem. Od roku 2005 ale Latt a Rimawi vytvářejí své firmě image, jež ji posunula z naprosto periferní pozice v rámci filmového průmyslu ke statusu značky, která používá vlastní bezostyšný oportunismus a fušerství jako úspěšnou marketingovou strategii.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #110

Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Editorial 110 (Jindřiška Bláhová, editorial) • Spánek rozumu plodí příšery / Reakce na text děkana FAMU (Vít Janeček, glosa) • Obyčejný žal / Místo u moře (Martin Šrajer, kritika) • Výkladní skříň animace? / ANIONT (Anna Krejčířová, web) • Mnichovská krize věčně živá / Mnichovské trauma ve filmu (Jaroslav Pinkas, fenomén) • Ženy bez vlastností / Bába z ledu (Kamila Dolotina, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #114

#114

prosinec 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu 112: České filmové obrození?

Úvod k tématu 110: Okraje kinematografie

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů

Dokumenty na maloměstě / Několik příkladů ze současné praxe jednosálových kin

Jak chutná pendrek s mexickou omáčkou / Co říká nativní reklama o Netflixu a HBO

Jak prodat film? Anketa s filmovými distributory a producenty


DALŠÍ Z RUBRIKY

Válka hrou / Chlapi nepláčou

Nejvíc nominací na Zlaté glóby získala romance Tvar vody

Pokračování seriálu Sedmilhářky bude režírovat Andrea Arnold

Berlinale zahájí animovaný Psí ostrov Wese Andersona

Editorial 114: Visegrádská animace

Loutka stále žije! / Příklady z české a polské animace

Oči kočky, úsměv pantera / Smyslnost, melancholie a úzkost v soudobé maďarské animaci

Polsko: Na hraně emocí i žánrů


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Ozu chudých / Po bouři

Paradox něžného nácka / Svět podle Daliborka

Filmy, které musíte vidět v kině / MFF Karlovy Vary 2017

Patnáct tipů z programu Karlových Varů

Scorseseho zabřednutí do křesťanské bažiny / Mlčení


RUBRIKY

anketa (22) / český film (71) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (120) / editorial (88) / fenomén (67) / festival (56) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (110) / komiks (10) / kritika (713) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (613) / objev (3) / pojem (36) / portrét (5) / profil (96) / reflexe (24) / report (95) / rozhovor (151) / scénář (4) / soundtrack (35) / téma (836) / televize (85) / tisková zpráva (1) / událost týdne (193) / video (2) / videoart (16) / videohra (52) / web (40) / zoom (149)