Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Výkladní skříň animace? / ANIONT

web / Anna Krejčířová / 6. 4. 2017

Jedním z mála českých filmů, kterým se za uplynulý rok podařilo vzbudit zájem v zahraničí, byl krátkometrážní studentský snímek Jana Sasky Happy End (2015). Vedle uvedení v Cannes a na přehlídkách animovaného filmu v Annecy, Záhřebu a Ottawě se černohumorná groteska dostala i do užšího výběru pro nominaci na Oscara – přesto se však film představil tuzemskému publiku jen v omezených projekcích. Případ Happy Endu odhaluje distribuční zapomnění, do něhož velká část krátkých snímků upadá navzdory úspěšnému uvedení na festivalovém okruhu. Situace trvá přibližně od začátku devadesátých let, kdy kinům skončila povinnost uvádět v programu předfilmy, a dodnes se filmařům nepodařilo vyvinout dostatečnou náhradu, ať už ve formě programového okna v televizi či zviditelnění na VOD platformách. Tím trpí všechny krátkometrážní snímky, studentské i profesionální. Na rozdíl od hraného filmu je však pro animaci kratší stopáž klíčová a to zejména pro autorskou tvorbu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #110

Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Výkladní skříň animace? / ANIONT (Anna Krejčířová, web) • Google Earth a fotogeničnost špíny / Lion (Ivo Michalík, kritika) • O čistotě duše & kvalitě masa / Berlinale 2017 (Aleš Stuchlý, report) • Člověk bestie / Rozpolcený (Janis Prášil, kritika) • Život přečerpán / Já, Daniel Blake (Martin Mišúr, kritika) • Editorial 110 - Filmová paralýza (Jindřiška Bláhová, editorial) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #122

#122

duben 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY web

Takový normální seriál / Lajna

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Pixar v kostce

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Movieurope.com


DALŠÍ Z RUBRIKY

Cannes uvede nový seriál Nicolase Windinga Refna

Nic jsi v Oděse neviděla / „Je mi jedno, že se zapíšeme do dějin jako barbaři“

Locarno udělí cenu za celoživotní přínos Johnu Watersovi

Francis Ford Coppola se vrací k ambiciózní sci-fi Megalopolis

Čínské filmové podzemí / Od undergroundových devadesátých let po festivalové ceny

Tři ostrostřelci / Tváře současného španělského undergroundu

Jonas Mekas / Z undergroundu na světlo světa

…aby nikoho nenapadlo tvé filmy uvádět / Rozhovor s experimentálním autorem Martinem...


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Takový normální seriál / Lajna

Blok 99 / Za zvuků krve

Útočiště pro outsidery / Strážci Galaxie Vol. 2

Kostěný tomahawk

Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana


RUBRIKY

anketa (24) / český film (80) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (96) / fenomén (72) / festival (80) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (116) / komiks (10) / kritika (785) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (708) / objev (3) / pojem (36) / portrét (10) / profil (104) / reflexe (24) / report (106) / rozhovor (158) / scénář (4) / soundtrack (43) / téma (885) / televize (99) / tisková zpráva (1) / událost týdne (231) / video (2) / videoart (16) / videohra (60) / web (42) / zoom (156)