Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Výkladní skříň animace? / ANIONT

web / Anna Krejčířová / 6. 4. 2017

Jedním z mála českých filmů, kterým se za uplynulý rok podařilo vzbudit zájem v zahraničí, byl krátkometrážní studentský snímek Jana Sasky Happy End (2015). Vedle uvedení v Cannes a na přehlídkách animovaného filmu v Annecy, Záhřebu a Ottawě se černohumorná groteska dostala i do užšího výběru pro nominaci na Oscara – přesto se však film představil tuzemskému publiku jen v omezených projekcích. Případ Happy Endu odhaluje distribuční zapomnění, do něhož velká část krátkých snímků upadá navzdory úspěšnému uvedení na festivalovém okruhu. Situace trvá přibližně od začátku devadesátých let, kdy kinům skončila povinnost uvádět v programu předfilmy, a dodnes se filmařům nepodařilo vyvinout dostatečnou náhradu, ať už ve formě programového okna v televizi či zviditelnění na VOD platformách. Tím trpí všechny krátkometrážní snímky, studentské i profesionální. Na rozdíl od hraného filmu je však pro animaci kratší stopáž klíčová a to zejména pro autorskou tvorbu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #110

Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Mnichovská krize věčně živá / Mnichovské trauma ve filmu (Jaroslav Pinkas, fenomén) • Mezery identity / Moonlight (Ondřej Pavlík, kritika) • Google Earth a fotogeničnost špíny / Lion (Ivo Michalík, kritika) • Ženy bez vlastností / Bába z ledu (Kamila Dolotina, kritika) • Na efemérních křídlech nezávislosti / festival Sundance (Tomáš Stejskal, report) • Feťácký nihilismus pro starší a pokročilé / T2 Trainspotting (Michal Böhm, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #110

#110

duben 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY web

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Movieurope.com

Netflix: globální, nikoliv český

The Travel Film Archive

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

Populární dokumenty na DAFilms.cz

Průvan (ČT art)


DALŠÍ Z RUBRIKY

Člověk bestie / Rozpolcený

Cannes: Film Okja ze stáje Netflixu se hrál ve špatném formátu

Bergman se vrací. Vznikne dokument i film z jeho ostrova Fårö

Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana

Autor filmu Kaili blues připravuje drama o tajemné ženě

Mezery identity / Moonlight

Festival v Cannes kvůli Netflixu změní soutěžní pravidla

Na Anifilmu zvítězil francouzsko-kanadský film Louise na pobřeží


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Star Trek: Do neznáma

Anomalisa / Proměna plyšové manic pixie dream girl

Netflix: globální, nikoliv český


RUBRIKY

anketa (22) / český film (62) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (116) / editorial (84) / fenomén (65) / festival (44) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (677) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (550) / objev (3) / pojem (36) / portrét (2) / profil (91) / reflexe (24) / report (89) / rozhovor (147) / scénář (4) / soundtrack (30) / téma (814) / televize (77) / tisková zpráva (1) / událost týdne (174) / video (2) / videoart (16) / videohra (48) / web (36) / zoom (146)