Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Opustit vlastní šílenství / Fenomén Isabelle Huppert

portrét / Stanislava Přádná / 6. 4. 2017

Rolí se metodicky zmocňuje nejprve fyzicky, instinktivně, teprve pak nastupují rozum a intelekt. S emocemi a nespoutanými vášněmi svých postav zachází střídmě, intenzivní citové prožitky víceméně analyzuje v chladném odstupu. Tak by se dala stručně charakterizovat specifická herecká metoda Isabelle Huppert (1953) – nejaktuálněji v postavě dominantní ředitelky firmy na výrobu videoher ve snímku Ona (Elle) Paula Verhoevena, za niž byla nominována na Oscara. V průběhu kariéry procházela Huppert kontinuálně dějinami francouzské i evropské kinematografie, v níž obsáhla pět dekád. Její herectví se rozvíjelo a zrálo skrze vzácné tvůrčí příležitosti a spolupráci s významnými tvůrci, mezi nimiž nechybějí J.-L. Godard, Claude Chabrol, Marco Ferreri či Michael Haneke. Její nonkonformní osobnost se vyznačuje suverénním vystupováním s vyhraněnými feministickými postoji. I proto ji vedle režisérů vyhledávají rovněž režisérky včetně Niny Companeez, Diane Kurys, Claire Denis či Patricie Mazuy.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #110

Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Mezery identity / Moonlight (Ondřej Pavlík, kritika) • Béčka pro nové milénium / Produkce společnosti The Asylum (Antonín Tesař, téma) • Dívat se a rozhodovat / Fenomén interaktivních filmů (Tereza Krobová, téma) • Opustit vlastní šílenství / Fenomén Isabelle Huppert (Stanislava Přádná, portrét) • Úvod k tématu 110: Okraje kinematografie (Lukáš Skupa, téma) • Výkladní skříň animace? / ANIONT (Anna Krejčířová, web) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (69) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)