Procházky virtuální přírodou / Firewatch

6. 4. 2017 / Michal Böhm
videohra
Placený

Řada alternativních herních titulů z první osoby, o kterých se doposud v Cinepuru psalo (Portal, Stanley Parable, Talos Principle a Magic Circle) se snaží nějakým způsobem reflektovat a upozorňovat na principy samotného hraní her, a díky tomu ozvláštňovat svoje vlastní mechanismy. Americká nezávislá hra Firewatch má ale blíže k jiné neagresivní first person hře, atmosférické Gone Home. V obou případech slouží herní ovládání primárně jako alternativní prostředek pro vyprávění příběhu a před hráče nejsou kladeny téměř žádné logické ani kompetitivní výzvy – nelze zemřít, neuspět ani získat lepší či horší skóre než jiný hráč.

V krátké hře Gone Home ovládá hráč mladou dívku, která se navrací po roce studia v zahraničí zpátky ke své rodině. Vzhledem k tomu, že v rodinném sídle není překvapivě přítomen nikdo, kdo by dívku uvítal, hráč si z různých indicií (zejména psaných dopisů) rozesetých po místnostech skládá vlastní představu fabule, tedy toho, co se během dívčiny nepřítomnosti odehrálo. Zatímco Gone Home se odehrává během jedné noci na jednom místě, Firewatch nabízí mnohem otevřenější svět amerického národního parku s...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Okraje kinematografie

110 / duben 2017
Více