Sexuální násilí a smrt ve městě / Sedmilhářky

6. 4. 2017 / Ondřej Pavlík
televize
Placený

Nekončící vývoj televizních formátů doprovází obezřetné vyvažování povědomého a invenčního. Pro minisérie, mezi něž akademici na cenách Emmy počítají i jednotlivé uzavřené řady seriálových antologií, to platí dvojnásob. Zejména tříhlavá hydra z (nad)produkce činorodého Ryana Murphyho (American Horror Story, American Crime Story, Feud) se zdá být permanentně mutujícím tvorem nového druhu.

Pod každým z labelů vznikají jasně žánrově či tematicky ukotvené, a přitom neustále se obměňující (mini)série, které tlumí syndrom „nastavované kaše“ a navíc mohou pružně reagovat na aktuální dění (příští řada American Horror Story provede exhumaci prezidentského klání Trump vs. Hillary). Právě tento na první pohled revoluční koncept, v němž má autorský showrunner bezprecedentní dohled nad několika projekty najednou, je přitom v jádru poměrně opatrnický a konzervativní. Murphy je pro stanici FX zárukou stability, ale současně také garancí, že se toho ani napříč různými seriálovými tituly zase tak moc nezmění. Březnové uvedení premiérové řady jeho seriálu Feud: Bette and Joan například neprovázela otázka, jestli půjde o camp, ale do jaké míry.

Situace v konkurenční HBO je momentálně trochu...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Okraje kinematografie

110 / duben 2017
Více