Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Newyorská MoMA uvede přehlídku českých archivních filmů

Newyorská MoMA uvede přehlídku českých archivních filmů

novinka / Redakce / 22. 3. 2017

Newyorské Muzeum moderního umění (MoMA) v dubnu letošního roku uspořádá přehlídku českých filmů z let 1927 - 1943. Událost s názvem Ecstasy and Irony v prestižní zámořské instituci představí výběr čtrnácti snímků, na jejichž selekci se podílel Národní filmový archiv.

Snahou pořadatelů je přiblížit americkému publiku český film jinak, než skrze dobře známá jména novovlnných tvůrců, z nichž někteří (Miloš Forman, Ivan Passer) se v USA posléze sami prosadili. Program tak obsáhne široké spektrum předválečné tvorby.

Nechybí několik snímků z němé éry, včetně legendárního filmu Erotikon (1929). Z filmů režiséra Gustava Machatého se bude promítat také jeho stylisticky průkopnický raně zvukový film Ze soboty na neděli (1931), jehož restaurovanou verzi NFA uvedl letos v březnu v obnovené premiéře.

Předválečnou hereckou hvězdu Oldřicha Nového američtí diváci uvidí v klasické komedii Kristián (1937) režiséra Martina Friče. Hrát se bude také snímek Bílá Nemoc, jehož režisér (a zároveň představitel hlavní role) Hugo Haas rovněž spojil významnou část svého života se Spojenými státy.

Přehlídka potrvá třináct dní, od 11. do 23. dubna 2017.

Přečteno 1004x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #117

#117

červen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

Režisér seriálu Atlanta natočí debutový sci-fi film Man Alive

Podívejte se na restaurované filmové týdeníky Dzigy Vertova

Pokračování Malýho Quinquina se blíží, uvede jej Locarno

Cristi Puiu dokončuje francouzsky mluvený film Manor House

V Karlových Varech bude soutěžit Radu Jude i Olmo Omerzu

Todd Haynes pracuje na minisérii o Sigmundu Freudovi

Trier opět pohoršil Cannes. Z jeho filmu odešla stovka diváků


DALŠÍ Z RUBRIKY

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

The Terror / Porcování odpovědnosti a morálky

Práce světla mezi dokumentem a asociací / Experimentální tvorba Pabla Mazzola

Carlos Reygadas / Mezi západokřesťanskou zbožností a mexickou spiritualitou

Ohromné maličkosti z krajin, kde končí země / Současný chilský film

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Takový normální seriál / Lajna

Indická sekta se zvukem amerického folku / Wild Wild Country


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

Režisér seriálu Atlanta natočí debutový sci-fi film Man Alive

Art Film Fest Košice

Podívejte se na restaurované filmové týdeníky Dzigy Vertova

Pokračování Malýho Quinquina se blíží, uvede jej Locarno


RUBRIKY

anketa (23) / český film (73) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (91) / fenomén (69) / festival (62) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (111) / komiks (10) / kritika (740) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (660) / objev (3) / pojem (36) / portrét (6) / profil (99) / reflexe (24) / report (99) / rozhovor (155) / scénář (4) / soundtrack (38) / téma (854) / televize (91) / tisková zpráva (1) / událost týdne (207) / video (2) / videoart (16) / videohra (55) / web (42) / zoom (151)