Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Fénix stoupající z popela / Současná obroda hongkongské kinematografie

fenomén / Jiří Flígl / 9. 2. 2017

Když v roce 1997 Hongkong přešel pod správu Číny, měl tamní filmový průmysl za sebou čtyři desetiletí prosperity. Jenže dekáda po spojení bývalé britské kolonie s pevninskou velmocí přinesla tvrdý propad produkce a tržeb. Domácí i zahraniční tisk tehdy plnily prognózy trpkého konce ještě nedávno jedné z předních filmových veličin světa. Navzdory jim dnes Hongkong představuje jednu z nejživějších kinematografií jinak filmově stagnujícího Dálného východu. Cesta k tomuto stavu vedla mimo jiné přes oživení debaty o identitě domácí kinematografie a paradoxně i přes tolik zatracované koprodukce s Čínou.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #109

Článek vyšel v časopise Cinepur #109, únor 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Frankofonie / Cesty umění (Tomáš Gruntorád, kritika) • Ben Hur: Svébytný propadák (Anna Krejčířová, dvd) • Příchozí / Test hollywoodské gramatiky (Ondřej Pavlík, kritika) • Rozpolceně o válce / Battlefield 1 (Jan Švelch, videohra) • Červená želva / Sen o globálním jazyku (Antonín Tesař, kritika) • Jak přežít sezonu cen (Jindřiška Bláhová, editorial) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid

Stát a kinematografie v době jugoslávské války

Dokumentární válka


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Hardcore Henry / Na YouTube do kina

Cirkus Bukowsky / This Is a Man’s World

Šílený Max: Zběsilá cesta / Zřete jej!

Atrakce chaosu / O stylu amerických akčních filmů nového milénia

Titanfall / Vyladěný nový kolos mezi starými vraky


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)