Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Fénix stoupající z popela / Současná obroda hongkongské kinematografie

fenomén / Jiří Flígl / 9. 2. 2017

Když v roce 1997 Hongkong přešel pod správu Číny, měl tamní filmový průmysl za sebou čtyři desetiletí prosperity. Jenže dekáda po spojení bývalé britské kolonie s pevninskou velmocí přinesla tvrdý propad produkce a tržeb. Domácí i zahraniční tisk tehdy plnily prognózy trpkého konce ještě nedávno jedné z předních filmových veličin světa. Navzdory jim dnes Hongkong představuje jednu z nejživějších kinematografií jinak filmově stagnujícího Dálného východu. Cesta k tomuto stavu vedla mimo jiné přes oživení debaty o identitě domácí kinematografie a paradoxně i přes tolik zatracované koprodukce s Čínou.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #109

Článek vyšel v časopise Cinepur #109, únor 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Souhry hudebních a filmových variací / Tvorba skladatele Michaela Nymana (Janis Prášil, téma) • Noční zvířata / Glamour estetika a žánrová transgrese (Janis Prášil, kritika) • American Honey / Leporelo sociální lyriky (Jan Kolář, kritika) • Hudba v kině: Rok 2016 byl rokem vizuálních alb (Jiří Špičák, soundtrack) • Těla v prostoru zakoušející čas / Rozhovor s Gabrielem Mascarem (Martin Kudláč, rozhovor) • Pro stálost nestálosti, jí navzdory a pro radost / K tvorbě Billa Morrisona (Martin Kubina, portrét) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid

Stát a kinematografie v době jugoslávské války


DALŠÍ Z RUBRIKY

Síla Dolanova polibku / Matthias a Maxime

Na Slovensku vzniká autorský hororový film Matka noci

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Čím je člověk v systému? / Parazit

Hardcore Henry / Na YouTube do kina

Cirkus Bukowsky / This Is a Man’s World

Šílený Max: Zběsilá cesta / Zřete jej!

Atrakce chaosu / O stylu amerických akčních filmů nového milénia


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (745) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (247) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)