Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Rozhovor s Kentem Jonesem / Cinefilie není speciální reflexe filmu a světa

rozhovor / Anna Kopecká, Jakub Felcman / 4. 10. 2016

Není možná slavnější kniha rozhovorů o filmu než ta zachycující konverzace mezi režiséry Françoisem Truffautem a Alfredem Hitchcockem. Bibli cinefilů vrací do kinematografické přítomnosti dokument Kenta Jonese nazvaný Hitchcock/Truffaut. Jones, americký kritik, scenárista, režisér, zástupce šéfeditora časopisu Film Comment a od roku 2013 ředitel Newyorského filmového festivalu spolupracoval na několika dokumentárních filmech s Martinem Scorsesem jako scenárista a spolurežisér a podílel se i na scénáři filmu Arnauda Desplechina Jimmy P. „S významy, které slovu cinefilie dali lidé z Cahiers du Cinéma, hlavně Serge Daneye, prostě nesouhlasím,“ říká Kent.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #107

Článek vyšel v časopise Cinepur #107, říjen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Lily Lane / Matní běsi (Lucie Česálková, kritika) • Stranger Things / Osmdesátkové noční můry upside down (Antonín Tesař, televize) • Oxenfree / O vztazích a rádiových frekvencích (Jan Švelch, videohra) • Komorná / Laciné vzrušení, provinilé potěšení (Martin Bubrín, kritika) • Čas jako duchovní kategorie / Filmy Bély Tarra a Lászla Krasznahorkaie (Janis Prášil, téma) • Rozhovor s Kentem Jonesem / Cinefilie není speciální reflexe filmu a světa (Anna Kopecká, Jakub Felcman, rozhovor) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #114

#114

prosinec 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Morálka v rukou diváka / Rozhovor s Tomem Kalinem

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem

Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Joe D’Amato / Nikdy jsem nepochopil, jaký typ hard-core filmů publikum chce


DALŠÍ Z RUBRIKY

Válka hrou / Chlapi nepláčou

Nejvíc nominací na Zlaté glóby získala romance Tvar vody

Pokračování seriálu Sedmilhářky bude režírovat Andrea Arnold

Berlinale zahájí animovaný Psí ostrov Wese Andersona

Editorial 114: Visegrádská animace

Loutka stále žije! / Příklady z české a polské animace

Oči kočky, úsměv pantera / Smyslnost, melancholie a úzkost v soudobé maďarské animaci

Polsko: Na hraně emocí i žánrů


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Nenápadný půvab Viennale

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Kameraman Lukáš Milota / Příznaky mistrovství


RUBRIKY

anketa (22) / český film (71) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (120) / editorial (88) / fenomén (67) / festival (56) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (110) / komiks (10) / kritika (713) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (613) / objev (3) / pojem (36) / portrét (5) / profil (96) / reflexe (24) / report (95) / rozhovor (151) / scénář (4) / soundtrack (35) / téma (836) / televize (85) / tisková zpráva (1) / událost týdne (193) / video (2) / videoart (16) / videohra (52) / web (40) / zoom (149)