Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami

téma / rozhovor: Film v říši středu / Haruna Honcoop / 21. 8. 2016

Letos čtyřicetiletý filmař a kurátor Ču Ž’-kchun (Zhu Rikun) založil v roce 2003 DOChina, jeden z prvních nezávislých dokumentárních filmových festivalů v Číně a o tři roky později byl u vzniku Pekingského nezávislého filmového festivalu, kde působil jako programový ředitel až do roku 2011. Rok po jeho odchodu vláda festival násilně uzavřela. Posléze se jako filmový samouk vydal na dráhu dokumentaristy a hned jeho první krátký snímek Výslech (The Questioning, 2013) se dostal na více než dvacet filmových festivalů po celém světě. Jeho první celovečerní film The Dossier (2014) o tibetské spisovatelce a bloggerce Tsering Woeser uvedly festivaly v Locarnu či Vancouveru. Letos dokončil film Vítejte (Welcome), v němž využil tajně pořízený zvukový záznam z jeho policejního výslechu. Ču Ž’-kchun svými filmy zaznamenává bezprostřední skutečnost, a podávat tím zprávu o opomíjených a v Číně nepřípustných tématech. I o nich je následující rozhovor. Stejně jako o jeho důvodech odejít z Číny, proč je v této zemi nebezpečné natáčet nezávislé filmy nebo jak komplikované bývá dostat je mezi diváky.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #106

Článek vyšel v časopise Cinepur #106, srpen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Editorial 106 – Nebát se podívat jinak na Karlovy Vary a FAMU (Jindřiška Bláhová, editorial) • Komuna / Partička s dysfunkčním srdcem (Tomáš Gruntorád, kritika) • Realita / Nevyzpytatelný mechanismus světa (Ivo Michalík, kritika) • Hledá se Dory / Splněné zadání a ani o šupinu navíc (Daniel Řehák, kritika) • FAMU jako zážitková agentura – a co dál? Část I. (Vít Janeček, glosa) • Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami (Haruna Honcoop, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #110

#110

duben 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů

Dokumenty na maloměstě / Několik příkladů ze současné praxe jednosálových kin

Jak chutná pendrek s mexickou omáčkou / Co říká nativní reklama o Netflixu a HBO

Jak prodat film? Anketa s filmovými distributory a producenty

Úvod: Jak prodat film

Kritikové a filmaři o kritice


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Joe D’Amato / Nikdy jsem nepochopil, jaký typ hard-core filmů publikum chce

Psychodrama, spekulace a underground / Rozhovor s kameramanem Jimmy Gimferrerem

Rozhovor s Michalem Bregantem / Řídit se historií

Cannes není pro všechny / Rozhovor s Aurelií Godet


RUBRIKY

anketa (21) / český film (62) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (116) / editorial (84) / fenomén (65) / festival (43) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (677) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (540) / objev (3) / pojem (36) / portrét (2) / profil (91) / reflexe (24) / report (89) / rozhovor (147) / scénář (4) / soundtrack (30) / téma (814) / televize (77) / tisková zpráva (1) / událost týdne (171) / video (2) / videoart (16) / videohra (48) / web (36) / zoom (146)