Doom: Pekelný soundtrack spojuje videohry, metal a klubový experiment

21. 8. 2016 / Jiří Špičák
soundtrack
Placený

Čtvrté pokračování legendární first-person střílečky Doom od studia id Software, vydané bez pořadového čísla, protože má jít reboot celé série, se prakticky okamžitě po vydání dočkalo nadšených reakcí – recenzenti mluví o “hře, o které jsme vůbec nevěděli, že ji vlastně potřebujeme.” Do dalšího dílu hry, která v roce 1993 přinesla mnoho především vizuálních a technických inovací, přitom nebyly vkládány žádné velké naděje. Vývoj čtyřky, která navazovala na trochu rozpačitě přijatou trojku (2004), se postupně natáhl skoro přes celou dekádu a v jeho průběhu dokonce studio opustil jeho zakládající člen John Carmack. 

O to euforičtější jsou ale reakce na nový díl. Doom se s restartem vrátil ke krystalicky čisté akci, která sice pomrkává na fanoušky předchozích dílů, je ale natolik nakompresovaná slastným a téměř fyzickým prožitkem ze zabíjení pekelných démonů, že obstojí sama o sobě. Právě tenhle fakt nakonec vysloužil Doomu srovnání s loňským znovunahozením apokalyptické filmové série Mad Max. S Fury Road má aktuální Doom nezvyklé množství společných bodů i estetických prolnutí – všechny přitom začínají a končí u...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Film v říši středu

106 / srpen 2016
Více