Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Současné autorské anime / Bezvládí ve světě příšer

fenomén / Antonín Tesař / 21. 8. 2016

Společnost AČFK v květnu uvedla do českých kin nové anime režiséra Mamoru Hosody Kluk ve světě příšer (Bakemono no ko, 2015). Má jít o první anime v naší kino distribuci od Cesty do fantazie (Sen to Čihiro no kamikakuši, 2001) Hajaa Mijazakiho, která měla českou premiéru v roce 2003. Když nepočítáme koprodukční hongkongsko-americko-japonskou adaptaci slavné mangy Osamu Tezuky Astro Boy, která se v českých kinech objevila v roce 2009, je tohle tvrzení pravdivé. Zároveň je ale otázka, k čemu je takové srovnání vlastně dobré. Hosodův film totiž jen těžko obstojí v blízkosti jednoho z vrcholných děl nejproslulejšího tvůrce japonských animovaných filmů, které navíc vzniklo v době největšího tvůrčího rozmachu „autorských“ anime filmů. Kluk ve světě příšer naopak vzniká v úplně jiné době a nese si v sobě příznaky značně odlišné situace japonského animačního průmyslu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #106

Článek vyšel v časopise Cinepur #106, srpen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Čínský nezávislý film v tísni / Točit a přežít (Haruna Honcoop, téma) • Kluk ve světě příšer / Anime ve světě bez Mijazakiho (Anna Křivánková, kritika) • Horace and Pete / Život není komedie (Martin Šrajer, televize) • Kateřina Karhánková / Animátorský nový druh (Eliška Děcká, český talent) • FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část (Vít Janeček, glosa) • Současné autorské anime / Bezvládí ve světě příšer (Antonín Tesař, fenomén) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


DALŠÍ Z RUBRIKY

144 Editorial

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman Candyman

Životopis ve čtyřech aktech / Portrét Nagisa Óšima

Blondýnka / Páni mají raději oběti

Rimini / 41⁄2

Úvod k tématu Devadesátky

R.N.M. / Člověk člověku medvědem

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car

Pro a proti - Francouzská depeše / Wes Anderson a kapustňáci

Hlediště jsou ti druzí / Annette

Korejští filmaři dobývají vesmír / Čističi vesmíru

Losing Control / Control


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)