Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Současné autorské anime / Bezvládí ve světě příšer

fenomén / Antonín Tesař / 21. 8. 2016

Společnost AČFK v květnu uvedla do českých kin nové anime režiséra Mamoru Hosody Kluk ve světě příšer (Bakemono no ko, 2015). Má jít o první anime v naší kino distribuci od Cesty do fantazie (Sen to Čihiro no kamikakuši, 2001) Hajaa Mijazakiho, která měla českou premiéru v roce 2003. Když nepočítáme koprodukční hongkongsko-americko-japonskou adaptaci slavné mangy Osamu Tezuky Astro Boy, která se v českých kinech objevila v roce 2009, je tohle tvrzení pravdivé. Zároveň je ale otázka, k čemu je takové srovnání vlastně dobré. Hosodův film totiž jen těžko obstojí v blízkosti jednoho z vrcholných děl nejproslulejšího tvůrce japonských animovaných filmů, které navíc vzniklo v době největšího tvůrčího rozmachu „autorských“ anime filmů. Kluk ve světě příšer naopak vzniká v úplně jiné době a nese si v sobě příznaky značně odlišné situace japonského animačního průmyslu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #106

Článek vyšel v časopise Cinepur #106, srpen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Spojené státy lásky / Agonická společnost osamělosti (Pavel Sladký, zoom) • Čínský nezávislý film v tísni / Točit a přežít (Haruna Honcoop, téma) • Současné autorské anime / Bezvládí ve světě příšer (Antonín Tesař, fenomén) • Realita / Nevyzpytatelný mechanismus světa (Ivo Michalík, kritika) • Warcraft: První střet / Dějiny války s orky pro zasvěcené (Michal Böhm, kritika) • Naše malá sestra / Než rozkvetou třešně (Martin Šrajer, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #130

#130

srpen 2020



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid


DALŠÍ Z RUBRIKY

Eastwood o Eastwoodovi

Wong Kar-wai napsal pokračování filmu Chungking express

Hororové nedochůdče / Další jehňátko

Ostrava Kamera Oko uspořádá festivalový dystopický víkend

Velký povyk kolem malé lži / Malá lež

Festival krátkých filmů BRNO16 proběhne Uprostřed ničeho

Co má tohle být za nebe? / To musí být nebe

Hirokazu Koreeda natočí svůj korejský debut o baby boxech


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Potratit v Americe / Never Rarely Sometimes Always

Válka jako vychytávka / 1917

Tenkrát v Hollywoo / BoJack Horseman

Epizoda IX: Vzestup déjà vu / Star Wars: Vzestup Skywalkera

Miniatury pro tělo a klavír / Sólo


RUBRIKY

anketa (25) / český film (100) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (104) / fenomén (73) / festival (94) / flashback (4) / fragment (18) / glosa (214) / horizont (29) / hudba (24) / kamera-pero (1) / kauza (33) / kniha (123) / kritika (970) / mimo kino (162) / nekrolog (1) / novinka (783) / objev (2) / pojem (36) / portrét (16) / profil (110) / reflexe (25) / report (115) / rozhovor (167) / scénář (4) / soundtrack (51) / téma (939) / televize (110) / událost týdne (262) / videohra (68) / web (42) / zoom (163)