Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Luhrmann utrácel, jeho seriál je jedním z nejdražších v historii

Luhrmann utrácel, jeho seriál je jedním z nejdražších v historii

novinka / televize / Redakce / 27. 7. 2016

Baz Luhrmann proslul jako notoricky megalomanský puntičkář, který svoje výpravná díla dokončí s větším rozpočtem, než bylo původně v plánu. Totéž se režisérovi muzikálu Moulin Rouge podařilo zopakovat v případě jeho první televizní produkce, nového seriálu The Get Down o hip-hopových umělcích z Bronxu 70. let. Konečný budget se nakonec vyšplhal na 120 milionů dolarů za všech dvanáct epizod, což z první řady udělalo dosud nejdražší produkci Netflixu a jeden z nejdražších seriálů všech dob.

Zdlouhavý, zhruba dvou a půl letý vývoj projektu poznamenalo podle magazínu Variety množství zádrhelů. Luhrmann dlouho nepočítal s tím, že by do vzniku seriálu výrazněji zasahoval, jenže při pravidelných "kontrolách" zjišťoval, že řada věcí není podle jeho představ. Natáčení The Get Down mělo zprvu probíhat v Los Angeles, kde na seriálu začal pracovat showrunner Shawn Ryan. Luhrmann se ale rozhodl z důvodu větší autenticity přesunout produkci přímo do New Yorku. Ryana poté vystřídal zkušený Thomas Kelly, jenže ani on dlouho nevydržel. Luhrmannovi se pro změnu nezdál jeho styl připomínající detektivky "drsné školy".

Navzdory pramalým zkušenostem s televizními seriály nakonec Luhrmann převzal roli showrunnera sám. Přizval si zároveň na pomoc několik expertů. K odborníkovi na afroamerickou kulturu Nelsonu Georgeovi se přidali legendární DJ a producent Grandmaster Flash a rapper Nas. Seriál o amerických hip-hoperech z konce 70. let tak nakonec údajně vznikl pod důkladnou supervizí, jejíž součástí byl také rozsáhlý zkušební areál v newyorské čtvrti Queens. Zde se herci učili, jak správně zacházet s DJskými gramofony nebo tančit break-dance.

Náročný produkční i postprodukční proces způsobil, že Luhrmanův seriál Netflix vydá ve dvou vlnách. Prvních šesti dílů The Get Down se dočkáme již 12. srpna, druhá polovina bude následovat až v příštím roce.

Přečteno 1648x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

K seriálovým Watchmenům natočí hudbu Trent Reznor a Atticus Ross

TIFF: V Torontu zvítězilo dobové drama o rasismu Green Book

TIFF: Oscarová sezóna začala. Které filmy jsou favority na nominace?

TIFF: V Mecce liberalismu o genderové rovnosti a multikulturalismu

Roman Polanski začne natáčet film o Dreyfusově aféře

EU do konce roku uzákoní obsahové kvóty pro Netflix a Amazon

Ostrava Kamera Oko odkrývá první programové tipy

Woody Allen si po desítkách let dává od filmování přestávku


DALŠÍ Z RUBRIKY televize

Ostré předměty / Jehly v sametu

The Terror / Porcování odpovědnosti a morálky

Mozaika / Vyber si svého hrdinu

Dabing Street / Dejvické šero ve studiu ZERO

Další sezona podivností / Stranger Things 2

Mindhunter / V náruči sadistického monstra

The Deuce: Špína Manhattanu / Nahota nejen na prodej

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

K seriálovým Watchmenům natočí hudbu Trent Reznor a Atticus Ross

Ostrava Kamera Oko

Podzimní sezóna na DAFilms

Roman Polanski začne natáčet film o Dreyfusově aféře

EU do konce roku uzákoní obsahové kvóty pro Netflix a Amazon


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (73) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (750) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (685) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (93) / tisková zpráva (1) / událost týdne (215) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)