Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Psychodrama, spekulace a underground / Rozhovor s kameramanem Jimmy Gimferrerem

téma / rozhovor / Martin Kudláč / 2. 4. 2016

Francouzský rodák Jimmy Gimferrer se po studiu malby na umělecké škole Massana v Barceloně usadil ve Španělsku. Patří do okruhu Ander Graun – „umělecké továrny“ katalánského tvůrce Alberta Serry, na jehož projektech zastává hned několik pozic. Kromě kamery zodpovídá i za výtvarnou stránku, kostýmy nebo v jeho filmech i účinkuje. Jako kameraman se poprvé podílel na Zpěvu ptáků (El cant dels ocells, 2008). Zatím posledním projektem ze Serrovy produkce, na němž pracoval, je v Locarnu oceněný Příběh mé smrti (Història de la meva mort, 2013). Z jeho předchozí tvorby patří k nejvýraznějším experimentální dokument a vizuální esej Hospodin činí zázraky ve mně (El senyor ha fet en mi meravelles, 2011) či neortodoxní seriál Jména Krista (Els noms de Crist, 2010). Spolupracuje také s katalánským producentem a režisérem Luisem Miñarroem, kterému snímal Padající hvězdu (Stella cadente, 2014), homoerotické kostýmní drama nasvícené v duchu Caravaggiových maleb. Neméně uhrančivě je nasvícen a nasnímán snímek José Maria de Orbe Otec (Aita, 2010) balancující na pomezí fikce, dokumentu a filmového experimentu, oceněný na festivalu v San Sebastian za nejlepší kameru.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #104

Článek vyšel v časopise Cinepur #104, březen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Rozhovor s režisérem Miguelem Gomesem / Garážový punk portugalského filmu (Martin Kudláč, rozhovor) • Berlinale 2016 / Právo na štěstí, právo na smutek (Aleš Stuchlý, report) • Joy / Ekonomie dotyku (Šárka Gmiterková, kritika) • Dlouhý záběr jako atrakce / Několik poznámek ke kameře v současném Hollywoodu (Martin Bubrín, téma) • Revenant: Zmrtvýchvstání / Zmrtvýchvstání syntezátorového průkopníka Rjúiči Sakamota (Jiří Špičák, soundtrack) • Rodinný film / Značka Evropa (Antonín Tesař, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #110

#110

duben 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů

Dokumenty na maloměstě / Několik příkladů ze současné praxe jednosálových kin

Jak chutná pendrek s mexickou omáčkou / Co říká nativní reklama o Netflixu a HBO

Jak prodat film? Anketa s filmovými distributory a producenty

Úvod: Jak prodat film

Kritikové a filmaři o kritice


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem

Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Joe D’Amato / Nikdy jsem nepochopil, jaký typ hard-core filmů publikum chce

Rozhovor s Michalem Bregantem / Řídit se historií

Cannes není pro všechny / Rozhovor s Aurelií Godet


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s Myroslavem Slabošpyckým / „Bůh filmu

Rozhovor s Albertem Serrou / Ničitel krásy a bojovník s klišé


RUBRIKY

anketa (21) / český film (62) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (116) / editorial (84) / fenomén (65) / festival (43) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (677) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (540) / objev (3) / pojem (36) / portrét (2) / profil (91) / reflexe (24) / report (89) / rozhovor (147) / scénář (4) / soundtrack (30) / téma (814) / televize (77) / tisková zpráva (1) / událost týdne (171) / video (2) / videoart (16) / videohra (48) / web (36) / zoom (146)