Rotterdam 2016 / Festivalová rekonstrukce

2. 4. 2016 / Martin Kudláč
report
Placený

Pod názvem ID: Check byla hlavním tématem letošního 45. ročníku Mezinárodního filmového festivalu v Rotterdamu identita a její proměny. V tematické sekci je výmluvně odrážely například komorní sci-fi Simona Pummela ovlivněné Phillipem K. Dickem Brand New-U o společnosti, v níž se běžně pohybují klony, lepší verze originálů. Nebo nový film levicově orientovaného rakouského režiséra Daniela Hoesla WINWIN, hyperbolizovaná fraška o globálním kapitalismu a soustředění kapitálu do jediných rukou v podobě čtyř mesiášů pro 21. století – vrcholových manažerů. Na Hoeslův film by se vzhledem k rigidnímu formalizmu a septické stylizaci interiérových mizanscén symbolizujících zaměnitelnost prostoru i generickou podobu globálního kyber-kapitálu dal vztáhnout i takzvaný nový nomadismus inspirovaný myšlením francouzského antropologa Marca Augé a jeho pojmem „ne-místa“. 

Samotný festival přitom letos jasně reflektoval jedno místo – Rotterdam a jeho minulost. Jeden podvečer věnovali organizátoři pětasedmdesátému výročí rekonstrukce města poté, co německá Luftwaffe v květnu 1940 srovnala se zemí přes třicet tisíc budov. Pod názvem This Is Where Reconstruction Starts promítli výběr krátkých filmů šesti mladých režisérů věnujících se...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Současná kamera

104 / březen 2016
Více