Invaze do Hollywoodu / Vrcholy, propady a průkopnické tendence společnosti Cannon Films
Společnost Cannon Films platí za synonymum campových žánrových filmů z 80. let spojovaných s ikonami jako Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme či Michael Dudikoff. Jenže stejně tak v její filmografii najdeme jména velebených velikánů jako jsou John Cassavetes, John Frankenheimer, Jean-Luc Godard, Dusan Makavejev, Ivan Passer, Godfrey Reggio či Fred Schepisi. Přičemž i tento výčet pojmenovává pouze zlomek produkce firmy, kterou můžeme vidět současně jako anomálii předurčenou ke krachu i nejprogresivnější studio osmé dekády, jenž po sobě zanechalo nesmazatelnou stopu v popkultuře a filmovém průmyslu. To vše mělo dva konkrétní původce – šéfy společnosti Menahema Golana a Yorama Globuse.
Golan během dospívání v Izraeli hltal filmy zlatého věku Hollywoodu a z rozhovorů je patrné, že film pro něho navždy zůstal magickým médiem okouzlení a úžasu. Příznačně pro mnohoznačnost jeho nadcházející tvorby se k filmu dostal během studií na vyhlášené Newyorské univerzitě, ale také coby asistent krále braku Rogera Cormana na snímku The Young Racers (Mladí závodníci, 1963). Po návratu do Izraele k sobě do produkčního tandemu přibral bratrance Yorama Globuse, který projevil značný ekonomický talent. Na několik desetiletí se z nich...