Invaze do Hollywoodu / Vrcholy, propady a průkopnické tendence společnosti Cannon Films

2. 4. 2016 / Jiří Flígl
fenomén
Placený

Společnost Cannon Films platí za synonymum campových žánrových filmů z 80. let spojovaných s ikonami jako Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme či Michael Dudikoff. Jenže stejně tak v její filmografii najdeme jména velebených velikánů jako jsou John Cassavetes, John Frankenheimer, Jean-Luc Godard, Dusan Makavejev, Ivan Passer, Godfrey Reggio či Fred Schepisi. Přičemž i tento výčet pojmenovává pouze zlomek produkce firmy, kterou můžeme vidět současně jako anomálii předurčenou ke krachu i nejprogresivnější studio osmé dekády, jenž po sobě zanechalo nesmazatelnou stopu v popkultuře a filmovém průmyslu. To vše mělo dva konkrétní původce – šéfy společnosti Menahema Golana a Yorama Globuse.

Golan během dospívání v Izraeli hltal filmy zlatého věku Hollywoodu a z rozhovorů je patrné, že film pro něho navždy zůstal magickým médiem okouzlení a úžasu. Příznačně pro mnohoznačnost jeho nadcházející tvorby se k filmu dostal během studií na vyhlášené Newyorské univerzitě, ale také coby asistent krále braku Rogera Cormana na snímku The Young Racers (Mladí závodníci, 1963). Po návratu do Izraele k sobě do produkčního tandemu přibral bratrance Yorama Globuse, který projevil značný ekonomický talent. Na několik desetiletí se z nich...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Současná kamera

104 / březen 2016
Více