Audiovizuální média v hororech / Dimenze duchů

9. 2. 2016 / Antonín Tesař
téma
Placený

Média představují jeden z klíčových motivů, pronikajících nejen do dílčích zápletek, ale komplexněji i do formální struktury celé řady současných hororů. Pojem médium v tomto smyslu neodkazuje jen k informačním technologiím, které mohou ukazovat různé děsivé záznamy, ale také k spiritistickému významu slova, pakliže neživotné identity komunikují či jednají skrze média. V některých případech se přitom obě tyto tendence mohou zajímavě prolínat. Filmy jako Poslední nás zachrání (The Final Girls, 2015), Odebrat z přátel (Unfriended, 2014) nebo Sinister (2012) dokládají, že právě horor je žánrem se zvláštní schopností reflektovat audiovizuální média coby domovy přízraků.

Tři tváře strachu z médií
Hrdinou nového dětského hororu Husí kůže (Goosebumps, 2015) je reálně existující spisovatel R. L. Stine, kterého ve filmu hraje Jack Black. Stinovo filmové alter ego vlastní kouzelný psací stroj, který způsobuje, že všechna stvoření, o kterých spisovatel napíše, mohou ožít v reálném světě. Díky tomu má na všech svých rukopisech připevněné zámky, které drží fiktivní monstra na stránkách jeho knih. V dalším hororu z loňského roku Poslední nás

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Horor

103 / únor 2016
Více