Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Arnaud Desplechin, le patron

profil / Jakub Felcman / 9. 2. 2016

Francouzský režisér Arnaud Desplechin činí vše možné, jen nevypráví těmi nejosvědčenějšími inscenačními postupy, jasným, všem srozumitelným filmovým jazykem: ustavující záběr, záběr, proti-záběr. Naopak. Zdá se, že pro každou dramatickou scénu neváhá „vynalézt“ autonomní režijní postup. Nikoliv přizpůsobit své vyprávění aktuální podobě obecné filmové řeči, ale filmovou řeč přizpůsobit svému vyprávění. Takový přístup s sebou ale nese jeden nezpochybnitelný vedlejší efekt. Desplechinova kinematografie působí, či přesněji „je“, vysoce stylizovaná. A stylizovanost je hrozba.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #103

Článek vyšel v časopise Cinepur #103, únor 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Star Wars: Síla se probouzí / Nejlepší z možných předalekých galaxií (Daniel Řehák, kritika) • Show Me a Hero / Zlá sudba amerického starosty (Antonín Tesař, televize) • Rozhovor s Benem Riversem / Spojování vrstev (Matěj Nytra, rozhovor) • Filmoví a televizní upíři 21. století / Ne/mrtvým lásku neupírej (Iva Baslarová, téma) • Ejzenštejn v Guanajuatu / Fucking and dying in Mexico (Martin Šrajer, kritika) • PAF Olomouc 2015 / Mnoho forem – jedna animace (Eliška Děcká, report) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY profil

Mykologická love story / Marie Dvořáková

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Andrea Arnold / Anatomie ztráty

Rudolf Šmíd / Kronikář strašáků

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s ředitelem La Quinzaine Edouardem Waintropem

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)