Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Arnaud Desplechin, le patron

profil / Jakub Felcman / 9. 2. 2016

Francouzský režisér Arnaud Desplechin činí vše možné, jen nevypráví těmi nejosvědčenějšími inscenačními postupy, jasným, všem srozumitelným filmovým jazykem: ustavující záběr, záběr, proti-záběr. Naopak. Zdá se, že pro každou dramatickou scénu neváhá „vynalézt“ autonomní režijní postup. Nikoliv přizpůsobit své vyprávění aktuální podobě obecné filmové řeči, ale filmovou řeč přizpůsobit svému vyprávění. Takový přístup s sebou ale nese jeden nezpochybnitelný vedlejší efekt. Desplechinova kinematografie působí, či přesněji „je“, vysoce stylizovaná. A stylizovanost je hrozba.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #103

Článek vyšel v časopise Cinepur #103, únor 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Hunger Games: Síla vzdoru 2. část / Katniss, bohyně plodnosti (Šárka Gmiterková, kritika) • Star Wars: Síla se probouzí / Nejlepší z možných předalekých galaxií (Daniel Řehák, kritika) • Hororové principy filmů Guillerma del Tora / Monstrozita řádu (Anna Krejčířová, téma) • Arnaud Desplechin, le patron (Jakub Felcman, profil) • Tělesné horory Hélène Cattet a Bruna Forzaniho / Dualita slasti a utrpení (Michal Böhm, téma) • O patro níž / Manžel, otec, pejskař a vrah (Kamila Dolotina, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #116

#116

duben 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY profil

Andrea Arnold / Anatomie ztráty

Rudolf Šmíd / Kronikář strašáků

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého

Hayao Miyazaki: Oči nezastíněné nenávistí

Prokop Bartoníček / Nepřetržitá přitažlivost experimentu


DALŠÍ Z RUBRIKY

Pedro Almodóvar připravuje film o stárnoucím režisérovi

Lepší zůstat vně / Berlinale 2018

Steven Soderbergh natočí film o kauze Panama Papers

V Cannes bude soutěžit Godard, Pawlikowski i Panahí

Úvod k tématu 116: Jan Švankmajer

Hmyz / Švankmajerova Summa surrealistická

Taktilní stopy / Práce Jana Švankmajera pro jiné filmaře

Animací proti antropocentrismu / Decentralizace člověka


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Kameraman Lukáš Milota / Příznaky mistrovství


RUBRIKY

anketa (23) / český film (72) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (120) / editorial (90) / fenomén (68) / festival (62) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (111) / komiks (10) / kritika (731) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (648) / objev (3) / pojem (36) / portrét (6) / profil (98) / reflexe (24) / report (99) / rozhovor (153) / scénář (4) / soundtrack (37) / téma (848) / televize (88) / tisková zpráva (1) / událost týdne (201) / video (2) / videoart (16) / videohra (54) / web (41) / zoom (150)