Známe sledovanost Netflixu, tvrdí NBC. Revoluce se prý nekoná

14. 1. 2016
Přesná data o tom, kolik diváků sleduje internetovou VOD službu Netflix, jsou stále velkou neznámou. V televizním průmyslu, kde se čísla sledovanosti běžně zveřejňují, jde o výjimku. Netflix, který počátkem tohoto roku vstoupil také na český trh, ale nic tyto údaje zveřejňovat nenutí. Mimo jiné i proto, že neprovozuje placenou inzerci.

Televize NBC ale včera přišla s tvrzením, že přibližnou sledovanost Netflixu zná. Jednotlivé epizody marvelovského seriálu Jessica Jones prý sledovalo průměrně 4,8 milionů diváků. O něco hůře si vedly další původní seriály Netflixu, Master of None a Narcos, které přilákaly průměrně 3,9 respektive 3,2 milionů diváků. Zmíněná čísla jsou za první měsíc od uvedení pořadu, poté údajně počet diváků znatelně klesá. Pro představu, úspěšný seriál Blindspot, který na podzim vysílala NBC, si udržoval průměr na epizodu okolo 12 milionů diváků.

NBC tyto údaje získala ve spolupráci s firmou Symphony, která prostřednictvím mobilní aplikace dokáže z audio stopy rozpoznat, co si právě uživatel přehrává. Zveřejněné odhady vycházejí z měření na 15 tisících mobilních telefonech, které probíhalo loni od září do prosince.

Podle představitelů společnosti NBC Universal se proto není třeba bát toho, že by streamovací online platformy v nejbližší době nahradily klasickou televizi. Tvrzení o televizní revoluci, které hlásá sám Netflix, je prý přehnané.

Zůstává otázkou, do jaké míry jsou čísla, se kterými přišla NBC, přesná. Lze například očekávat, že sledovanost Netflixu bude na mobilních telefonech nižší než na domácích televizích nebo stolních počítačích. Tyto přístroje ale nebyly součástí měření. Stejně tak není jasné, zda průzkum probíhal pouze na území USA nebo i v jiných zemích, kde je Netflix k dispozici.

Zpět

Sdílet článek