Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

profil / Antonín Tesař / 14. 12. 2015

Režisér Hirokazu Koreeda patří k prvním japonským filmařům, kteří na sebe v devadesátých letech upozornili výraznými snímky na prestižních světových festivalech a pomohli tak odstartovat boom celosvětového zájmu o japonskou kinematografii z prvních let nového tisíciletí. Tehdy nicméně Koreedovy filmy zůstávaly spíše ve stínu děl extravagantnějších tvůrců jako Takeši Kitano, Takaši Miike nebo Šinja Cukamoto. Dnes ale naopak Koreedova tvorba získává stále více pozornosti, zatímco japonská kinematografie jako celek se stává stále konformnější. Poslední dva Koreedovy filmy – Jaký otec, takový syn (Sošite čiči ni naru, 2013) a Naše malá sestra (Umimači Diary, 2015) – soutěžily v hlavní sekci festivalu Cannes a získaly vesměs nadšené kritiky. Tvůrce, který své diváky dlouhá léta překvapoval tím, že každý jeho snímek je úplně jiný než ty předchozí, zdá se, našel formuli, ve které se mu daří pohodlně a přitom působivě komunikovat s publikem.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #102

Článek vyšel v časopise Cinepur #102, listopad 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Koza / Zakletý kruh bídy (Michal Škamla, kritika) • Filmový festival v Římě / Boj o přežití (Šimon Šafránek, report) • Pomíjivost věčnosti / Mezinárodní workshop Filmové dědictví: současnost a budoucnost (Jiří Blažek, téma) • The Program: Pád legendy / Americká tragédie (Michal Baranovič, kritika) • Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu (Matěj Nytra, rozhovor) • Cannes není pro všechny / Rozhovor s Aurelií Godet (Anna Kopecká, kauza) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #110

#110

duben 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY profil

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého

Hayao Miyazaki: Oči nezastíněné nenávistí

Prokop Bartoníček / Nepřetržitá přitažlivost experimentu

Kameraman Lukáš Milota / Příznaky mistrovství

Americká kocovina Larryho Clarka / Od Kids po The Smell of Us

Marek Dvořák, kameraman / Počkat si na atmosféru


DALŠÍ Z RUBRIKY

Cannes: Debut z FAMU sklízí chválu za kameru a poutavé lokace

Člověk bestie / Rozpolcený

Cannes: Film Okja ze stáje Netflixu se hrál ve špatném formátu

Bergman se vrací. Vznikne dokument i film z jeho ostrova Fårö

Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana

Autor filmu Kaili blues připravuje drama o tajemné ženě

Mezery identity / Moonlight

Festival v Cannes kvůli Netflixu změní soutěžní pravidla


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Červená želva / Sen o globálním jazyku

Lichožrouti / Každá ponožka se počítá

Vlk z Královských Vinohrad / O Němcovi a hostech

Nikdy nejsme sami / V pasti a v panoptiku


RUBRIKY

anketa (22) / český film (62) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (116) / editorial (84) / fenomén (65) / festival (44) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (677) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (551) / objev (3) / pojem (36) / portrét (2) / profil (91) / reflexe (24) / report (89) / rozhovor (147) / scénář (4) / soundtrack (30) / téma (814) / televize (77) / tisková zpráva (1) / událost týdne (174) / video (2) / videoart (16) / videohra (48) / web (36) / zoom (146)