Nicolas Winding Refn oprašuje soundtrack z Robocopa

28. 9. 2015 / Jiří Špičák
soundtrack
Placený

Filmový teoretik Mervyn Cooke, autor ambiciózní publikace Dějiny filmové hudby, označil použití populární hudby ve filmech za „nejpohodlnější způsob, jak u mladého a nostalgicky naladěného publika zajistit komerční úspěch filmu i soundtracku.“ Zároveň ale nezapomněl dodat, že vhodně zvolená píseň může fungovat jako zjevný dobový, etnický i kulturní ukazatel. Právě tuhle linii beze zbytku naplnil dánský režisér Nicolas Winding Refn, který má na kontě film s asi nejvíce kultovním soundtrackem posledních pěti let. Hudba k jeho snímku Drive, kterou dodali ceněný skladatel Cliff Martinez (Solaris, The Knick), kapela Chromatics nebo francouzský houseový producent Kavinsky, začala prakticky ihned po premiéře snímku žít vlastním životem. Refn tak dokázal, že i dnes může mimořádně šťastné spojení obrazu s populární hudbou zrodit fenomén, který může mít podobný dopad, jako soundtracky k Pulp Fiction nebo Trainspottingu. Svou péči o filmovou hudbu ale Refn nedokazuje jen v roli režiséra.

Před rokem spustil ve spolupráci s losangeleským labelem Milan Records kurátorský projekt Nicolas Winding Refn Presents, který představuje ve světě současné filmové hudby unikum. Refn se totiž nezaměřuje na nejnovější trendy...

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Hvězda

101 / září 2015
Více