Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

68. MFF Locarno / Teď správně, předtím špatně

report / festival / Jakub Felcman / 28. 9. 2015

Mezinárodní filmový festival v Locarnu, jehož 68. ročník v půli srpna vyhrál snímek Right Now, Wrong Then jihokorejského tvůrce Hong Sang-Soo, patří mezi přehlídky, u nichž se lze docela dobře domnívat, že se bez jejich zevrubnějšího sledování dokážeme obejít. V uplynulých třech letech jsem se průběžně snažil vyjmenovávat argumenty, proč Locarno má cenu sledovat. Argumentem nejpodstatnějším je, že festival v Locarnu stále poměrně urputně trvá na pravidle uvádět v hlavních sekcích snímky výlučně ve světové, nebo minimálně mezinárodní premiéře. Takřka jediné místo, kde sáhne k filmu „převzatému“, je „populární“ sekce Piazza Grande. A i to zřídka a s obšírným zdůvodňováním. Žádný jiný festival druhé kategorie (tedy proslulý a bohatý a přitom ne Berlín, Benátky, Toronto či Cannes) na takovém pravidle nelpí a s radostí poskytuje „zprostředkovací servis“.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #101

Článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Jak na hvězdy? / Vznik, vývoj a možnosti reflexe hvězdné slávy (Šárka Gmiterková, téma) • Úvod (Lukáš Skupa, téma) • Stalker v krizi středního věku / Zóna (Jaromír Blažejovský, kniha) • 21. Sarajevo Film Festival / Jihovýchodní přísliby (Vítězslav Chovanec, report) • Hus veřejnoprávní / Jan Hus v kontextu svého posledního televizního obrazu (Jaroslav Pinkas, horizont) • Alien: Isolation / Paradoxy hráčova srdce (Antonín Tesař, videohra) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #111

#111

červen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY report

Na efemérních křídlech nezávislosti / festival Sundance

O čistotě duše & kvalitě masa / Berlinale 2017

Padlé hvězdy revoluce / Osobní pohled scénáristky na Berlinale 2017

Podhoubí filmu / Osobní reportáž scenáristky z Rotterdamu 2017

Karlovy Vary jako hypertext

Bezhlavá Ji.hlava / 19. MFDF Ji.hlava

Až po uši v animaci / Anifilm ocenil Kaufmana i studenta FAMU

Berlinale 2016 / Právo na štěstí, právo na smutek


DALŠÍ Z RUBRIKY festival

MFFKV: Český film Křižáček pozvolna šálí divácké smysly

MFFKV: Vnitřní slunce září mezi řádky milostného rejstříku

MFFKV: Krásně smutný Přízrak dává zažít intenzivní stesk

MFFKV: V Arytmii nepředvídatelně těká křivka partnerské krize

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017

Patnáct tipů z programu Karlových Varů

Cannes: Debut z FAMU sklízí chválu za kameru a poutavé lokace

Cannes: Film Okja ze stáje Netflixu se hrál ve špatném formátu


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem

Kameraman Lukáš Milota / Příznaky mistrovství

Cannes 2015 / The World is Ours for the Taking

Marek Dvořák, kameraman / Počkat si na atmosféru

Cannes 2014 / Systém se zhroutil


RUBRIKY

anketa (22) / český film (63) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (117) / editorial (85) / fenomén (66) / festival (52) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (686) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (569) / objev (3) / pojem (36) / portrét (3) / profil (93) / reflexe (24) / report (91) / rozhovor (148) / scénář (4) / soundtrack (31) / téma (820) / televize (78) / tisková zpráva (1) / událost týdne (180) / video (2) / videoart (16) / videohra (49) / web (37) / zoom (146)