Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Viktor Kosakovskij / Hodní lidé by neměli dělat dokumenty

portrét / Martin Horyna / 6. 6. 2015

Ruských dokumentaristů, kteří mají možnost natáčet v profesionálním zázemí a s dostatečným rozpočtem, a nejsou nuceni sahat ke tvůrčím kompromisům, je jen hrstka. Vedle světově proslulých Sergeje Loznici, Vitalije Manského a Alexandera Sokurova, známé především díky hraným filmům, jsou to Sergej Dvortsevoj, Alexander Rastoguev či Pavel Kostomarov, jejichž jména se skloňují spíše mezi diváky dokumentárních festivalů. V pomyslném meziprostoru oddělujícím tyto dvě skupiny bychom našli Viktora Kosakovského. Nedoceněný mistr nonfikční kinematografie v lednu v Praze uvedl opožděnou českou premiéru svého posledního snímku Ať žijí protinožci! (¡Vivan las Antipodas!, 2011), představil online retrospektivu svých filmů uspořádanou portálem DAFilms a na masterclass promluvil o své metodě a přístupu: „Filmy dělám s tím, že nikdy nevím, co mi život přinese. Nechci říct nic dopředu připraveného. Baví mě dělat pouze takové, které změní mě samotného.“

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #99

Článek vyšel v časopise Cinepur #99, červen 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak (Michal Hogenauer, rozhovor) • Táhni do pekel / Jenišové v noirovém světle (Ondřej Pavlík, kritika) • Zrání pod dohledem úspěchu / Fenomén strmé kariéry Xaviera Dolana (Matěj Nytra, téma) • Divočina / Vypůjčený čas osamělé poutnice (Šárka Gmiterková, kritika) • Klukandy a divošky na cestě za dospělostí / Filmové adaptace dívčích young adult románů (Jana Glocarová, téma) • Sní androidi o erotických ovečkách? / Ex Machina (Tomáš Stejskal, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #140

#140

duben 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY portrét

Komplikovaný vztah Kennetha Branagha a ideálu autorství

Takaši Miike / Autor bez domova

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Andrea Arnold / Anatomie ztráty

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého

Hayao Miyazaki: Oči nezastíněné nenávistí


DALŠÍ Z RUBRIKY

Lehkonohá arabeska s Gretou / Křížová výprava

Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car

Pro a proti - Francouzská depeše / Výprava na souostroví Novinařina

Pro a proti - Francouzská depeše / Wes Anderson a kapustňáci

Zbláznil se celý svět, nebo jenom my?, ptá se festival Kino na hranici

Místo nekrologu EZ / Co taky neminout z nového čísla

Úvod do Wese Andersona

Soustředěné pohledy do světa umění / Interpretace filmů Wese Andersona


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Evropský divák v úzkých / IDFA

64. MFF San Sebastián / Dostředivý festival

Bezhlavá Ji.hlava / 19. MFDF Ji.hlava

Bezhlavá Ji.hlava / 19. MFDF Ji.hlava

České dokumentární stopy v Amsterdamu / 27. IDFA


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (115) / fenomén (83) / festival (102) / flashback (13) / fragment (18) / glosa (241) / kamera-pero (12) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1082) / mimo kino (189) / novinka (813) / pojem (36) / portrét (48) / profil (97) / reflexe (26) / report (144) / rozhovor (181) / scénář (4) / soundtrack (84) / téma (1007) / televize (127) / událost týdne (283) / videohra (80) / web (44) / zoom (170)