Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Série Expendables / Ironizace a sebepotvrzení hvězdného obrazu

téma: Akce! / Michal Böhm / 2. 2. 2015

V současném žánru amerického akčního filmu představuje trilogie Expendables: Postradatelní svého druhu unikum. Bezmyšlenkovitostí akčních scén, banálními zápletkami a vrstvením prvoplánových klišé odkazuje k 80. letům daného žánru a vymezuje se vůči dnešnímu trendu „inteligentních“ akčních filmů, které se snaží o aktualizaci klasických hrdinů pro 21. století. Postavy Expendables jsou naopak důsledně staromódní a naplňují nostalgickou poptávku po akčních spektáklech staré školy. Nositeli hrdinství tu nejsou bytosti obdařené nadpřirozenými schopnostmi ani agenti, kteří dokáží bleskurychle vyhodnotit situaci a adekvátně na ni reagovat. Hrdiny se stávají bývalé akční ikony, které nepotřebují budovat vlastní charaktery uvnitř fikčního světa Expendables a ani ospravedlňovat svůj akční potenciál.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #97

Článek vyšel v časopise Cinepur #97, únor 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Jimmy P. / Rozpačitá psychoterapie (Michal Böhm, kritika) • Frank / Kdo nemá masku, není normální (Jaromír Franta, kritika) • Jakub Nepraš: světelný kinetismus současnosti (Sylva Poláková, český talent) • Atrakce chaosu / O stylu amerických akčních filmů nového milénia (Jiří Flígl, téma) • Láska je láska (Matěj Nytra, dvd) • Průvan (ČT art) (Matěj Nytra, web) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Úvod k tématu 116: Jan Švankmajer

Úvod k tématu 112: České filmové obrození?

Úvod k tématu 110: Okraje kinematografie

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Lepší zůstat vně / Berlinale 2018

Berlinale: Z českých filmů nejvíc zaujal dokument Až přijde válka

Berlinale: Politika zatím ustupuje hvězdám z červeného koberce

Zabijácké zvíře na lovu / Safari

Feťácký nihilismus pro starší a pokročilé / T2 Trainspotting


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)