Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Jaime Rosales: Vše, co vidíte, se stalo

profil / Michal Hogenauer / 2. 2. 2015

Jaime Rosales jistě není pro českého diváka zcela neznámým jménem. Žádný z jeho pěti filmů se sice nedostal do tuzemské distribuce, ale čtyři si své premiéry alespoň odbyly na festivalech a přehlídkách. Ať už jsou to Hodiny dne (Las Horas del día, 2003), Samota (La Soledad, 2007) či Snění a ticho (Sueño y silencio, 2012) všechny Rosalesovy snímky sdílí nekompromisní příběhy a neutichající potřebu pochopit lidskou bytost, reálného člověka, prozkoumat v dramaticky vyhrocených příbězích filmový jazyk a hledat nové směry audiovizuálního média dnešní doby. Jaime Rosales beze spěchu pozoruje a hledá ideální a nejpravdivější formu k zachycení skutečnosti. Je neúnavným průzkumníkem dokazujícím, že film v sobě stále skrývá neobjevené možnosti. A že jejich hledání má smysl.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #97

Článek vyšel v časopise Cinepur #97, únor 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Indové střílí obouruč /Akční scény v současném Bollywoodu (Miroslav Libicher, téma) • 27. IDFA / České dokumentární stopy v Amsterdamu (Martin Horyna, report) • Série Expendables / Ironizace a sebepotvrzení hvězdného obrazu (Michal Böhm, téma) • Jimmy P. / Rozpačitá psychoterapie (Michal Böhm, kritika) • Zmizení Eleanor Rigbyové / Rodinná tragédie, light verze (Táňa Zabloudilová, kritika) • Leviatan / Pod nebem satanovým (Kamila Dolotina, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY profil

Mykologická love story / Marie Dvořáková

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Andrea Arnold / Anatomie ztráty

Rudolf Šmíd / Kronikář strašáků

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)