Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Jaime Rosales: Vše, co vidíte, se stalo

profil / Michal Hogenauer / 2. 2. 2015

Jaime Rosales jistě není pro českého diváka zcela neznámým jménem. Žádný z jeho pěti filmů se sice nedostal do tuzemské distribuce, ale čtyři si své premiéry alespoň odbyly na festivalech a přehlídkách. Ať už jsou to Hodiny dne (Las Horas del día, 2003), Samota (La Soledad, 2007) či Snění a ticho (Sueño y silencio, 2012) všechny Rosalesovy snímky sdílí nekompromisní příběhy a neutichající potřebu pochopit lidskou bytost, reálného člověka, prozkoumat v dramaticky vyhrocených příbězích filmový jazyk a hledat nové směry audiovizuálního média dnešní doby. Jaime Rosales beze spěchu pozoruje a hledá ideální a nejpravdivější formu k zachycení skutečnosti. Je neúnavným průzkumníkem dokazujícím, že film v sobě stále skrývá neobjevené možnosti. A že jejich hledání má smysl.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #97

Článek vyšel v časopise Cinepur #97, únor 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Průvan (ČT art) (Matěj Nytra, web) • Film a dějiny 4: Normalizace / Monstrum zatím nepolapeno (Lukáš Skupa, kniha) • Interstellar / Neúprosné mizení světů (Tomáš Stejskal, kritika) • České století mezi seriózností a podnětnou provokací (Oto Horák, fenomén) • K oblakům vzhlížíme / Tvořivé chcípáctví po (severo)česku (Vladimír Tupáček, kritika) • Jaime Rosales: Vše, co vidíte, se stalo (Michal Hogenauer, profil) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #119

#119

říjen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY profil

Mykologická love story / Marie Dvořáková

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Andrea Arnold / Anatomie ztráty

Rudolf Šmíd / Kronikář strašáků

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého


DALŠÍ Z RUBRIKY

Zápas s řečí dějin / Jan Palach

David Lynch překlopil Twin Peaks do virtuální reality

Úvod k tématu 119: FAMU

Editorial 119: FAMU

My z Prahy / Jugoslávští filmaři z FAMU

Těch dlouhých dvacet let… / FAMU v období normalizace

(Ne)lehká cesta k debutu / Kariérní start absolventů katedry režie FAMU

Když realismus vítězí / Současné tendence filmů z FAMU


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (93) / fenomén (69) / festival (74) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (113) / komiks (10) / kritika (758) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (687) / objev (3) / pojem (36) / portrét (8) / profil (101) / reflexe (24) / report (103) / rozhovor (157) / scénář (4) / soundtrack (40) / téma (866) / televize (94) / tisková zpráva (1) / událost týdne (218) / video (2) / videoart (16) / videohra (57) / web (42) / zoom (152)