Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Trilogie Ráj Ulricha Seidla / Peklo a přece jen naděje

zoom / Oto Horák / 6. 12. 2014

Rakušan Ulrich Seidl je dnes režisérem, jehož filmy patří k nejžádanějším na filmových festivalech. Jednotlivé díly trilogie Ráj: Láska (Paradies: Liebe, 2012), Ráj: Víra (Paradies: Glaube, 2012) a Ráj: Naděje (Paradies: Hoffnung, 2013) měly premiéry v Cannes, Benátkách a Berlíně. Ovšem už Seidlův hraný debut Psí dny (Hundstage, 2001), který získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách, avizoval zaměření na intimní aspekty lidského života a soužití, zobrazené zneklidňujícím, kontroverzním až provokujícím způsobem – spolu s vytříbenou formální stránkou – jako základní rysy jeho tvorby. Trilogie Ráj pak nabízí unikátní vhled do Seidlovy režisérské metody na rozhraní dokumentu (k němuž se ostatně letos vrátil snímkem Ve sklepě) a hraného filmu. A její (ne)úspěšnosti.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #96

Článek vyšel v časopise Cinepur #96, prosinec 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Nejhledanější muž / Zkušený profík se sebedestruktivními sklony (Ondřej Pavlík, kritika) • The Naked City (Jana Bébarová, mimo kino) • Pohodlné místo / Německý filmový průmysl (Karsten Kastelan, téma) • Děti / Bezútěšnost bez deprese (Michal Škamla, kritika) • Osvědčená firma Mac & Jack (Šárka Gmiterková, kniha) • Bavorsko, moje vlast / Současný německý heimatfilm (Josef Grübl, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #137

#137

říjen 2021



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY zoom

Víc než westernová revize / First Cow

Vzácné, křehké a hořké životy / Sbohem, synu

Golem v Paříži / Synonyma

Více naděje už nemáme / Léto a subtilnost vědomého primitivismu

Srdce bijící zeleně / Tvar vody

Síla boxovat, síla prohrávat / Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu: Film a ekologie

Editorial 137

Zeleně, šetrně, úsporně / O možnostech a rizicích udržitelné audiovizuální produkce

Filmové ekohorory / Když příroda vrací úder

Mezi poezií a přírodou / Estetická ekologie Abbáse Kiarostamího

Dvě věže pomalé kinematografie / Ekoestetika filmů Jamese Benninga a Andyho Warhola

O tom až někdy příště / Klimatická krize ve filmovém a televizním vyprávění

Oslav mučedníka, polituj konformistu, proklej režim / Není zla mezi námi


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Solidarita s Olegem Sencovem

Inženýři lidských duší se opět činí

Fénix / Thriller o lidské slabosti a vypočítavosti

Leviatan vítězí aneb Jak dál s Ruskem a jeho umělci

Glosa: České století historickou pravdu nezkresluje


RUBRIKY

anketa (28) / český film (111) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (111) / fenomén (81) / festival (104) / flashback (11) / fragment (18) / glosa (214) / kamera-pero (8) / kauza (33) / kniha (128) / kritika (1030) / mimo kino (186) / novinka (804) / pojem (36) / portrét (46) / profil (94) / reflexe (25) / report (126) / rozhovor (174) / scénář (4) / soundtrack (81) / téma (987) / televize (123) / událost týdne (279) / videohra (76) / web (43) / zoom (169)