Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Workshop Cinepuru: Německá kinematografie zblízka
událost týdne / Redakce / 14. 10. 2014
Vstup na workshop je zdarma, začátek je ve 12 hodin.
Německá kinematografie zblízka
Mezinárodní workshop Cinepuru na Das Filmfestu
17. 10. 2014 | Goethe-Institut | Praha, Masarykovo nábřeží 32 | 12.00 a 15.30
12:00 Panel 1
Současné trendy a tvůrci
Německá kinematografie patří k největším a nejdynamičtějším v Evropě. Při pohledu zvenčí má ale často stále s lehkou nadsázkou hlavně tvář Wernera Herzoga. Kdo patří k současným klíčovým osobnostem, jaké trendy dominují a jaká témata německé tvůrce zajímají například ve srovnání s Českem?
Hosté:
Čestmír Lang (publicista)
Petr Šafařík (FSV UK)
Nikolaj Nikitin (SOFA)
Michal Hogenaeur (režisér, dramaturg)
moderuje: Tomáš Lindner (Respekt)
15:30 Panel 2
Německý film v mezinárodním kontextu
Jak funguje německý filmový průmysl ve srovnání se zbytkem Evropy? Jaké zázemí mají tamní režiséři, producenti, scenáristé? Jak snadné či obtížné je zafinancovat film a mají němečtí producenti zájem o české koprodukce?
Hosté:
Klaus Schaefer (FFF Bayern)
Pavel Strnad (Negativ)
Josef Grübl (Süddeutsche)
Douglas Wolfsperger (producent/režisér)
moderuje: Nikolaj Nikitin (SOFA)
Profily hostů
Panel 1
Čestmír Lang vystudoval Vysokou školu báňskou v Ostravě. V roce 1963 spoluzaložil Ostravský filmový klub a vedl ho až do roku 1979, kdy emigroval do SRN. Na jaře roku 1967 inicioval v OFK petici pro uvedení zakázaného filmu Evalda Schorma Každý den odvahu. V letech 1967-70 publikoval ve Filmových a televizních novinách. Od května 1969 až do své emigrace působil jako recenzent Nové svobody a Ostravského večerníku. Je autorem knihy Labyrinty Carlose Saury. V SRN spolupracoval v Duisburgu s Angelou Haardt na seminářích tamějšího filmového klubu. Po pádu berlínské zdi spolupracuje s Filmem a dobou, Cinepurem, MF Dnes, Lidovými novinami či Respektem.
Petr Šafařík působí na Katedře německých a rakouských studií Institutu mezinárodních studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze. Zabývá se zejména soudobými kulturními dějinami a masmédii německy mluvících zemí. Jako filmový publicista se každoročně věnuje festivalu německy mluvících zemí Das Filmfest.
Michal Hogenaeur vystudoval propagační grafiku na SUPŠ v Praze, a hranou režii na FAMU. Studium absolvoval prací o filmové řeči Michaela Hanekeho, a filmem Tambylles, který měl premiéru na festivalu v Cannes v sekci Cinéfondation. Pro festival Ostrava Kamera Oko dramaturgoval přehlídku „Berliner Schule“. V současné době pracuje jako programový ředitel Fresh Film Festu.
Tomáš Lindner pochází z Perninku v Krušných horách. Vystudoval politologii na Fakultě sociálních věd UK. Členem redakce Respektu je od ledna 2008. Věnuje se dění ve světě, především Německu, subsaharské Africe a vztahu bohatých a chudých zemí. Je autorem knihy reportáží z jihu Afriky Čekání na období dešťů. Zambijská mozaika. V roce 2009 získal European Young Journalist Award za reportáž o bulharské mafii Svítání nad městem hříchu. V roce 2010 mu byla udělena novinářská cena za text Jak se staví tygr.
Panel 2
Klaus Schäfer, mezi lety 1973 a 1977 studoval profesor Schäfer právo a podnikovou ekonomiku v Frankfurtu nad Mohanem a v Mnichově. Absolvoval obě státní zkoušky v Mnichově a v roce 1981 promoval na Mnichovské univerzitě. Klaus Schäfer pracoval mimo jiné jako vedoucí referátu pro mediální politiku a mediální právo v Bavorské státní kanceláři. Mezi lety 1996 a 2000 byl zástupce jednatele společnosti FilmFersehFonds Bayern GmbH a v roce 2001 vedoucí pozici převzal.
Pavel Strnad je filmový producent. V roce 1995 založil s Petrem Oukropcem společnost Negativ, která dosud vyrobila přes 30 celovečerních filmů. Mezi jeho největší úspěchy patří dvě ceny Evropské filmové akademie – v roce 2008 za dokument René režisérky Heleny Třeštíkové a v roce 2011 za animovaný film Alois Nebel. Je držitelem tří Českých lvů za filmy Rok ďábla, Štěstí a Protektor a Českého lva za nejlepší dokument Katka. Jeho filmy získaly četná ocenění na mezinárodních festivalech, mezi nejvýznamnější patří Křišťálový Globus za Rok ďábla na MFF v Karlových Varech a Zlatá mušle za film Štěstí na MFF v San Sebastiánu. Je předsedou Asociace producentů v audiovizi, členem prezídia České filmové a televizní akademie a členem správní rady producentského workshopu Ateliers du Cinema Européen.
Josef Grübl je německý žurnalista, editor a autor působící v Mnichově. Studoval na Univerzitě v Siegenu a na Univerzitě v Limericku v Irsku. Poté byl jako editor zaměstnán například na německém televizním kanálu Studio Universal. Od roku 2003 se živí jako nezávislý žurnalista a autor. Spolupracuje s několika společnostmi, které se zaměřují jak na tištěná, tak internetová média. Rokem 2003 se datuje i jeho pravidelná spolupráce s deníkem Süddeutsche Zeitung. V rámci svých pracovních aktivit se zajímá především o kinematografii, lidstvo a společnost.
Nikolaj Nikitin patnáct let vydával filmový magazín Schnitt. V současnosti působí jako delegát na MFF v Berlíně pro oblast střední a východní Evropy, střední Asie, Kavkazu a Finska. Dále zastává pozice uměleckého ředitele festivalu Filmplus, kurátora soutěžního programu FEF Palić nebo sekce LOOK! filmového festivalu v Oostende. Současně je členem FIPRESCI a Evropské filmové akademie. Přednáší o filmu v Německu i v zahraničí a věnuje se též moderování filmových událostí. Od roku 2013 organizuje workshop School of Film Agents (SOFA).
Douglas Wolfsperger se narodil v roce 1957 v Curychu jako německý občan. Po splupráci s SWF Baden-Baden a WDR v Kolíně v současnosti působí jako režisér, producent a scenárista. Je autorem filmů Lebe Kreuz und Sterbe Quer (1985), Probefahrt ins Paradies (1992), Heirate mir! (1999), festivalově úspěšného dokumentárního snímku Bellaria – dokud žijeme! (Bellaria - so lange wir leben!, 2001), Jezdci svaté krve (Die Blutritter, 2003), Zamiloval jsi se do mě někdy? (War'n Sie schon mal in mich verliebt?, 2005), Dlouhá cesta do světla (Der lange Weg ans Licht, 2007), Zapuzený otec (Der entsorgte Vater, 2008), Dvojí život (Doppelleben, 2011) a Brundibár Revisited (Wiedersehen mit Brundibar, 2014).
Ohodnoťte článek
Zatím nikdo nehodnotil.
Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.
DALŠÍ ČLÁNKY
DALŠÍ Z RUBRIKY událost týdne
Nový CINEPUR s tématem True Crime
15. Juniorfest - 4. - 10. 11. 2022
POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA
Nový CINEPUR s tématem True Crime
Anketa / Nejlepší filmy roku 2022
Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU
RUBRIKY
anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (120) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (18) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (17) / kauza (1) / kniha (133) / kritika (1122) / mimo kino (193) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (53) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (89) / téma (1035) / televize (139) / událost týdne (292) / videohra (84) / web (46) / zoom (174)