Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Shelly Silver v meziprostoru

fenomén / Andrea Průchová / 3. 10. 2014

Bytí mezi uměleckými disciplínami, mezi filmovými žánry i mezi lokálním a globálním charakterizuje tvorbu vizuální umělkyně a pedagožky Shelly Silver, která v současnosti vede katedru Visual Arts na newyorské Columbia University. Od raných 90. let, v pozici před i za kamerou, vstupuje do veřejného prostoru, v němž sleduje momenty transformace společnosti i proměny jednání jedince mimo soukromou sféru. Často přitom volí žánr dokumentární fikce. Shelly Silver je autorkou téměř dvacítky audiovizuálních děl, jež pravidelně představuje na mezinárodních filmových festivalech i v galeriích a muzeích včetně newyorské MoMA nebo pařížského Centre Georges Pompidou. Mezi její nejvýraznější práce patří „interview“ Former East/Former West (1994), filmová koláž o aféře Lewinsky Small Lies, Big Truth (1999) či performativní cestovatelský deník Suicide (2003). Svůj poslední snímek Touch uvedla v roce 2013 na MFDF Ji.hlava.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #95

Článek vyšel v časopise Cinepur #95, říjen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Dotek zla (Jana Bébarová, mimo kino) • Autistický festival Locarno 67 (Jakub Felcman, report) • Ostře sledované vlaky / Vstříc umělecky ambicióznímu diváckému hitu (Jana Bébarová, kniha) • Shelly Silver v meziprostoru (Andrea Průchová, fenomén) • Úvod / Proměny dokumentu (Lukáš Skupa, téma) • Anketa / Jak si stojí současný český dokument? (Lukáš Skupa, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #145

#145

únor 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


DALŠÍ Z RUBRIKY

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou

Momentální fascinace a králičí nory / Editorial 145

Australská kriminální historie Justina Kurzela

Mezi konceptem a zvnitřněním aneb Jak zdokumentovat masakr

Temným lesem do hlubin / Noirové vraždy v současných severských seriálech

Místo zločinu Česko / Televizní podoby true crime

True Crime / Úvod

True crime / Fascinace zločinem jako součást zábavy


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (120) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (18) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (17) / kauza (1) / kniha (133) / kritika (1122) / mimo kino (193) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (53) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (89) / téma (1035) / televize (139) / událost týdne (292) / videohra (84) / web (46) / zoom (174)