Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Shelly Silver v meziprostoru

horizont / Andrea Průchová / 3. 10. 2014

Bytí mezi uměleckými disciplínami, mezi filmovými žánry i mezi lokálním a globálním charakterizuje tvorbu vizuální umělkyně a pedagožky Shelly Silver, která v současnosti vede katedru Visual Arts na newyorské Columbia University. Od raných 90. let, v pozici před i za kamerou, vstupuje do veřejného prostoru, v němž sleduje momenty transformace společnosti i proměny jednání jedince mimo soukromou sféru. Často přitom volí žánr dokumentární fikce. Shelly Silver je autorkou téměř dvacítky audiovizuálních děl, jež pravidelně představuje na mezinárodních filmových festivalech i v galeriích a muzeích včetně newyorské MoMA nebo pařížského Centre Georges Pompidou. Mezi její nejvýraznější práce patří „interview“ Former East/Former West (1994), filmová koláž o aféře Lewinsky Small Lies, Big Truth (1999) či performativní cestovatelský deník Suicide (2003). Svůj poslední snímek Touch uvedla v roce 2013 na MFDF Ji.hlava.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #95

Článek vyšel v časopise Cinepur #95, říjen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Ida / Co říct a co neříct (Lucie Česálková, kritika) • Sleduj a klikej / Dokumentární film 2.0 (Lucie Česálková, téma) • Child of Light / Malá interaktivní pohádka (Jan Švelch, videohra) • Hudba z Chlapectví pomáhá Masonovi vyrůst, posluchače ale uspí (Jiří Špičák, soundtrack) • Díra u Hanušovic / V díře mezi lyrickým dramatem a lidovou komedií (Michal Böhm, kritika) • Úvod / Proměny dokumentu (Lukáš Skupa, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY horizont

Rozhovor s Nicem Fidencem / Skladatel ve stínu koltu

Přežije autorský dokument ve veřejnoprávní televizi?

Das wanderne Sternlein / Na okraj vítězného filmu Marka Thera

Fantomy aneb hořící plátno / Fantomy vesnice Nabua Apichatponga Weerasethakula


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)