Obléhání pevnosti Cannes

13. 8. 2014 / Dominika Prejdová
report
Placený

Na letošním ročníku mezinárodního filmového festivalu v Cannes se objevilo hodně filmů mapujících rozdělení světa na chudé a bohaté, na Východ a Západ, na outsidery a ty mající politickou moc, přičemž rozdělení se vždy ukázalo jako tragicky nepřeklenutelné, jak v mikro škále individuálních osudů – například ve vítězném Zimním snu –, tak na společenské úrovni, což byl příklad vítězů vedlejších sekcí, maďarského White God či ukrajinského Kmene. Nepřeklenutelně rozdělená se zdála i samotná soutěž. Na jedné straně již tradičně přetékala jmény prověřených tvůrců – Jean-Pierre a Luc Dardenneovi, Ken Loach, Jean-Luc Godard, Mike Leigh… Na straně druhé se do soutěže dostali jen tři mladí tvůrci: Alice Rohrwacher se svým druhým filmem Zázraky, argentinský režisér Damián Szifrón, jež v produkci Pedro Almodóvara natočil sarkastické společenské etudy Wild Tales a nový film už v Cannes zavedeného kanadského tvůrce Xaviera Dolana Mommy.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Film a politika

94 / srpen 2014
Více