Konzolová trilogie thatgamecompany / Triumf herního impresionismu

13. 8. 2014 / Antonín Tesař
videohra
Placený

Titul Journey se stal jednou ze zásadních videoherních událostí roku 2012, což stvrdilo i pětinásobné ocenění na prestižních herních cenách BAFTA. Malá vývojářská společnost thatgamecompany se tímto úspěchem rychle stala vlajkovou lodí fenoménu nezávislých „artových“ videoher (kam kromě nich patří například také dánští Playdead, americká Giant Sparrow nebo česká Amanita Design). Zakladatelé thatgamecompany, vývojář Jenova Chen a producentka Kellee Santiago, si přitom pozici výsostných videoherních experimentátorů a umělců pěstují od počátku svých kariér. Chen v rodné Šanghaji vystudoval informatiku a digitální design, Santiago se zpočátku věnovala především divadlu. Oba se setkali při studiu programu věnovaného hernímu designu a interaktivním médiím na losangeleské University of Southern California. Nápad vytvořit vývojářskou společnost se přitom vyvinul na základě jednoho jejich společného školního projektu, jímž byla videohra Cloud (2005). Po dokončení studií Chen a Santiago založili thatgamecompany a pokoušeli se uchytit coby komerční tvůrci her.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Film a politika

94 / srpen 2014
Více