Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Je Decasia vůbec film? Nesamozřejmost samozřejmého

videoart / Martin Kubina / 11. 6. 2014

Od loňského podzimu opět funguje brněnské kino Scala, tentokrát jako kino univerzitní. Část programu díky tomuto propojení kina s univerzitou tvoří v předmětu „Provoz kina“ studenti brněnské filmové vědy. Nyní probíhá už druhý programový cyklus, nazvaný Audiovize. Většina z dosud takto uspořádaných projekcí se běžným poměrům v českých kinech výrazně vymykala. Do programu prvního cyklu byla například zařazena premiéra rekonstruované verze filmu Příchozí z temnot, kterou na místě doprovázela živá hudba podobně, jako tomu bylo při původních projekcích ve 20. letech. Prostor zde nalezly také absolventské filmy Ladislava Plecitého, Adama Ligockého a Matěje Balcara. V druhém cyklu pak byla mezi prvními uvedena Decasia Billa Morrisona a Michaela Gordona. Přestože nešlo o českou premiéru, jedinečná událost to byla. Mimo festivalový okruh se toto dílo dostalo k českému publiku poprvé, a to víc než třináct let od chvíle, kdy ji na popud švýcarského projektu Europäischer Musikmonat začali autoři vytvářet.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #93

Článek vyšel v časopise Cinepur #93, červen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Alain Guiraudie / Král útěku francouzské kinematografie (David Čeněk, profil) • Editorial č. 93 / Nad méněcenností televizních seriálů (Antonín Tesař, editorial) • Bohdan Bláhovec / Produkty patologické doby (Sylva Poláková, český talent) • Dvojník / Mossovy multižánrové ambice (Ivo Michalík, kritika) • Spring Breakers (Jana Bébarová, dvd) • Přežijí jen milenci / Jarmusch a jeho kapela mění kytaru v obří gong (Jiří Špičák, soundtrack) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #119

#119

říjen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY videoart

Závěsné tabule botaniky / Jan Calábek

Motion captured Warhol / Kdo vystavoval v Rudolfinu?

Hrubý domácí produkt


DALŠÍ Z RUBRIKY

Zápas s řečí dějin / Jan Palach

David Lynch překlopil Twin Peaks do virtuální reality

Úvod k tématu 119: FAMU

Editorial 119: FAMU

My z Prahy / Jugoslávští filmaři z FAMU

Těch dlouhých dvacet let… / FAMU v období normalizace

(Ne)lehká cesta k debutu / Kariérní start absolventů katedry režie FAMU

Když realismus vítězí / Současné tendence filmů z FAMU


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (93) / fenomén (69) / festival (74) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (113) / komiks (10) / kritika (758) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (687) / objev (3) / pojem (36) / portrét (8) / profil (101) / reflexe (24) / report (103) / rozhovor (157) / scénář (4) / soundtrack (40) / téma (866) / televize (94) / tisková zpráva (1) / událost týdne (218) / video (2) / videoart (16) / videohra (57) / web (42) / zoom (152)