Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Je Decasia vůbec film? Nesamozřejmost samozřejmého

videoart / Martin Kubina / 11. 6. 2014

Od loňského podzimu opět funguje brněnské kino Scala, tentokrát jako kino univerzitní. Část programu díky tomuto propojení kina s univerzitou tvoří v předmětu „Provoz kina“ studenti brněnské filmové vědy. Nyní probíhá už druhý programový cyklus, nazvaný Audiovize. Většina z dosud takto uspořádaných projekcí se běžným poměrům v českých kinech výrazně vymykala. Do programu prvního cyklu byla například zařazena premiéra rekonstruované verze filmu Příchozí z temnot, kterou na místě doprovázela živá hudba podobně, jako tomu bylo při původních projekcích ve 20. letech. Prostor zde nalezly také absolventské filmy Ladislava Plecitého, Adama Ligockého a Matěje Balcara. V druhém cyklu pak byla mezi prvními uvedena Decasia Billa Morrisona a Michaela Gordona. Přestože nešlo o českou premiéru, jedinečná událost to byla. Mimo festivalový okruh se toto dílo dostalo k českému publiku poprvé, a to víc než třináct let od chvíle, kdy ji na popud švýcarského projektu Europäischer Musikmonat začali autoři vytvářet.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #93

Článek vyšel v časopise Cinepur #93, červen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Noe / Organizace spojených náboženství (Vít Schmarc, kritika) • Avengers / Syntéza postav, motivů a účinků (Martin Kos, téma) • Zack Snyder a Christopher Nolan / Komiksoví spratci nového tisíciletí (Tomáš Stejskal, téma) • Lost Highway (Jana Bébarová, dvd) • Titanfall / Vyladěný nový kolos mezi starými vraky (Jiří Flígl, videohra) • Přežijí jen milenci / Nemrtvý muž a hranice času (Tomáš Stejskal, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY videoart

Závěsné tabule botaniky / Jan Calábek

Motion captured Warhol / Kdo vystavoval v Rudolfinu?

Hrubý domácí produkt


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu

Všichni proti všem / Situace na současném streamingovém trhu

Králové a slouhové v zadrátovaných bažinách / Král Šumavy


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (744) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (246) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)