Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Je Decasia vůbec film? Nesamozřejmost samozřejmého

videoart / Martin Kubina / 11. 6. 2014

Od loňského podzimu opět funguje brněnské kino Scala, tentokrát jako kino univerzitní. Část programu díky tomuto propojení kina s univerzitou tvoří v předmětu „Provoz kina“ studenti brněnské filmové vědy. Nyní probíhá už druhý programový cyklus, nazvaný Audiovize. Většina z dosud takto uspořádaných projekcí se běžným poměrům v českých kinech výrazně vymykala. Do programu prvního cyklu byla například zařazena premiéra rekonstruované verze filmu Příchozí z temnot, kterou na místě doprovázela živá hudba podobně, jako tomu bylo při původních projekcích ve 20. letech. Prostor zde nalezly také absolventské filmy Ladislava Plecitého, Adama Ligockého a Matěje Balcara. V druhém cyklu pak byla mezi prvními uvedena Decasia Billa Morrisona a Michaela Gordona. Přestože nešlo o českou premiéru, jedinečná událost to byla. Mimo festivalový okruh se toto dílo dostalo k českému publiku poprvé, a to víc než třináct let od chvíle, kdy ji na popud švýcarského projektu Europäischer Musikmonat začali autoři vytvářet.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #93

Článek vyšel v časopise Cinepur #93, červen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Temný případ / Za stěnou spánku (Antonín Tesař, televize) • Moderní éra blockbusteru nezačala s Čelistmi / Rozhovor s filmovým historikem Richardem Nowellem (Jindřiška Bláhová, rozhovor) • Editorial č. 93 / Nad méněcenností televizních seriálů (Antonín Tesař, editorial) • Lost Highway (Jana Bébarová, dvd) • Spring Breakers (Jana Bébarová, dvd) • Velký třesk televizního dokumentu (Monika Bartošová, report) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY videoart

Závěsné tabule botaniky / Jan Calábek

Motion captured Warhol / Kdo vystavoval v Rudolfinu?

Hrubý domácí produkt


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)