Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Přátelé, mutanti a průšviháři / Současné jihokorejské blockbustery

téma: Blockbuster / Antonín Tesař / 11. 6. 2014

Je všeobecně známo, že model blockbusterového filmu není výsadou jen hollywoodských producentů. Některé asijské kinematografie nabízejí zajímavé příklady, jak se strategie „vysokorozpočtových trháků“ rozšiřují i mimo americký kontinent. Jižní Korea patří mezi ty asijské státy, kde právě blockbustery zastupují výraznou tendenci současné filmové produkce. Do širšího mezinárodního povědomí se přitom dostane jen málo z nich. V následujícím textu si detailněji představíme jihokorejskou blockbusterovou tvorbu několika posledních let, abychom zjistili, jak tyto snímky vypadají a jakou mají pozici na domácím trhu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #93

Článek vyšel v časopise Cinepur #93, červen 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Blockbuster TV / O pirátech a nesmyslnosti kvality a braku (Jana Jedličková, téma) • Velký třesk televizního dokumentu (Monika Bartošová, report) • The Amazing Spider-Man 2 / Díl, kde zemřela Gwen Stacy (Antonín Tesař, kritika) • Přežijí jen milenci / Nemrtvý muž a hranice času (Tomáš Stejskal, kritika) • Zack Snyder a Christopher Nolan / Komiksoví spratci nového tisíciletí (Tomáš Stejskal, téma) • Je Decasia vůbec film? Nesamozřejmost samozřejmého (Martin Kubina, videoart) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #126

#126

prosinec 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu: Rumunská nová vlna

Úvod k tématu: Tarantino

Úvod k tématu: Současný český seriál

Úvod k tématu: Underground

Úvod k tématu: Autor ve 21. století

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Úvod k tématu 119: FAMU

Úvod k tématu 118: Neonoir


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu: Netflix

Editorial 126 / Netflix

Big (not) in Japan / Anime na Netflixu

Algoritmický výběr druhů / Netflix a dokumentární film

(Para)normální trauma / Dům na kopci a Mike Flanagan v hororové tvorbě Netflixu

Kolonizátor, nebo adoptivní rodič? / Supertelevize jako značková identita Netflixu

Všichni proti všem / Situace na současném streamingovém trhu

Králové a slouhové v zadrátovaných bažinách / Král Šumavy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Born To Be Wild / Narušitel systému

Hands Across (Black) America / My

Zloději iluzí současného Japonska / Zloději

Takaši Miike / Autor bez domova

Dvojí vědomí černošského policajta / BlacKkKlansman


RUBRIKY

anketa (24) / český film (86) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (100) / fenomén (73) / festival (88) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (119) / komiks (10) / kritika (823) / minikritika (113) / nekrolog (1) / novinka (744) / objev (3) / pojem (36) / portrét (13) / profil (107) / reflexe (24) / report (112) / rozhovor (163) / scénář (4) / soundtrack (47) / téma (912) / televize (106) / tisková zpráva (1) / událost týdne (246) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (64) / web (42) / zoom (159)