Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Italská populární erotická série o černé Emanuelle 70. - 80. let / Ve spodním prádle na cestě kolem světa

fenomén / Jan Švábenický / 31. 1. 2014

Série o černé Emanuelle patřila k divácky nejpopulárnějším cyklům italské kinematografie 70. a 80. let – opomineme-li dokumentární mondo a sexy filmy také zaměřené na sexualitu. Italští producenti a distributoři se už od nástupu zvuku zaměřovali na vytváření cyklů a sérií stavících na ústřední postavě. Přítomnost jména hlavního hrdiny v názvech filmů garantovala návštěvnost a také prodej do mezinárodní distribuce – mnohé série vznikaly v několika jazykových verzích. Zatímco v mytologických velkofilmech dominovala jména Maciste nebo Herkules, v dobrodružných snímcích malajský pirát Sandokan a ve westernu all’italiana (western po italsku) Django či Sartana, s erotickými filmy bývá nejčastěji spojována právě černá Emanuelle s Laurou Gemser. Snímky s ní představovaly nový transžánrový model širokého korpusu snímků označovaných jak erotico all’italiana (erotický film po italsku), jejichž produkční boom nastal v druhé polovině 60. let.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #91

Článek vyšel v časopise Cinepur #91, leden 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... IDFA / Liberální metropole jako tavicí kotel současných dokumentaristických tendencí (Martin Horyna, report) • Cirkus Bukowsky / This Is a Man’s World (Jiří Flígl, televize) • Moderní, nebo jen módní? / Reflexe počátků „nové vlny“ v Československu (Lukáš Skupa, téma) • Show! / Rodina ako biznis (Michal Škamla, kritika) • Markéta Lisá / Omylné a proto uhrančivé (Sylva Poláková, český talent) • Editorial (Lukáš Skupa, editorial) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid

Stát a kinematografie v době jugoslávské války

Dokumentární válka


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Giallo / Italský filmový hybrid


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)