Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Nad Tatrou sa blysklo, ale búrka neprišla / Nečakaný prierez súčasným slovenským filmom

fenomén / Michal Škamla / 5. 12. 2013

Pod oslavne vyznievajúcim sloganom „Nad Tatrou sa blýska na lepšie časy“ uviedla spoločnosť Artcam do českej distribúcie päticu súčasných „najvýraznejších“ slovenských filmov – hrané Môj pes Killer (r. Mira Fornayová, 2013); Ďakujem, dobre (r. Mátyás Prikler, 2013) a dokumentárne Kauza Cervanová (r. Robert Kirchhoff, 2013); Krehká identita (r. Zuzana Piussi, 2012); Nový život (r. Adam Oľha, 2012). Ako to pri reklamných textoch býva, je aj toto tvrdenie mierne prehnané a zavádzajúce. V prvom rade na Slovensku v roku 2013 vzniklo tak málo filmov, že sa vlastne do definitívnej päťky zmestili takmer všetky. V rade druhom je problematické dešifrovať, ako treba k slovu „najvýraznejší“ v kontexte s vybranými filmami pristupovať. Po zhliadnutí celej kolekcie vychádza najavo, že túto propagačnú formulku možno aplikovať na každý v inom vzťahu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #90

Článek vyšel v časopise Cinepur #90, prosinec 2013.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Život takmer naživo / Mediálne peripetie fenoménu zvaného reality show (Juraj Rusnák, téma) • Breaking Bad / 97 a více procent čisté seriálové sofistiky (Sandra Hezinová, televize) • Polosvěty mezi dokumentem a fikcí / MFDF Jihlava (Janis Prášil, report) • Editorial (Jindřiška Bláhová, editorial) • Traumy z Toronta / Medzinárodný filmový festival v Toronte (Martin Kudláč, report) • Slovenské filmy A. Robbe-Grilleta (Matěj Nytra, mimo kino) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #135

#135

červen 2021



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Koza / Zakletý kruh bídy

Děti / Bezútěšnost bez deprese

Na hraně zítřka / Tom Cruise ve smyčce

Kandidát / Slovenský žánrový film s trpkou príchuťou

Show! / Rodina ako biznis


RUBRIKY

anketa (28) / český film (107) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (109) / fenomén (80) / festival (98) / flashback (9) / fragment (18) / glosa (214) / kamera-pero (6) / kauza (33) / kniha (127) / kritika (1012) / mimo kino (184) / novinka (794) / pojem (36) / portrét (44) / profil (92) / reflexe (25) / report (122) / rozhovor (171) / scénář (4) / soundtrack (79) / téma (974) / televize (120) / událost týdne (274) / videohra (75) / web (43) / zoom (168)