Filmař her citů šálivých / Abdellatif Kechiche

5. 8. 2013 / David Čeněk
profil
Placený

Jednou z charakteristik francouzské kinematografie je, že ochotně absorbuje vlivy umělců přistěhovalců. v kontextu evropských kinematografií to dělá možná vůbec nejčastěji, což vyplývá z historických souvislostí, jako byl vztah ruských porevolučních emigrantů a francouzské avantgardy 20. let, abychom připomněli alespoň nejznámější příklad. Avšak často je výsledkem této symbiózy pouze jistý druh státotvorné produkce, která pod rouškou jinakosti uvádí na plátno nudné sociálně kritické příběhy. Čerstvý vítěz nejvyššího ocenění z festivalu v cannes Abdellatif Kechiche (jeho jméno lze také uvádět zkráceně jako abdel, což je ale známka jisté familiárnosti) bývá řazen do proudu tzv. cinéma beur. Což je příklad zmíněné symbiózy, která však přinesla i pozitivní výsledky.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Verhoeven

88 / červenec 2013
Více