Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Karlovy Vary 2012 / Spoléhání na reputaci

report / Michal Procházka / 22. 9. 2012

Karlovarský festival je dlouhodobě jistě úspěšnou kulturně-společenskou a filmovou akcí. Svědčí o tom množství diváků, plné sály hotelu Thermal či atmosféra, již ve Varech utváří to, že se zde schází filmařská obec, část společenské elity i studenti. Festival zároveň skrývá řadu rozporů, o čemž nakonec svědčí i jeden drobný detail – že jej už léta bojkotují někteří filmologové či lidé z prostředí filmových věd a škol. Vzbuzuje mnoho otázek okolo svého financování, dramaturgie či vůbec toho, do jaké míry v něm jde o samotné filmy – a ne třeba modelky, módní přehlídky a setkávání sponzorů s obchodními partnery. Ale pokud chceme vystihnout poctivě a bez předsudků jeho přínos, nevystačíme si s jednoduchými klišé o rozmařilých večírcích a nabubřelosti provinční slávy, ani s pouhým recenzováním samotných filmů.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #83

Článek vyšel v časopise Cinepur #83, září 2012.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Temný rytíř povstal / Nolanův labyrint (Antonín Tesař, kritika) • Babelgum (Matěj Nytra, web) • Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie (Jiří Flígl, fenomén) • Slaměný vdovec (Jana Bébarová, dvd) • Max Payne 3 / Zdravě zpomalený soundtrack (Jan Bárta, soundtrack) • Karlovy Vary 2012 / Spoléhání na reputaci (Michal Procházka, report) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #122

#122

duben 2019



DALŠÍ Z RUBRIKY report

Naše časy se mění / 75. MFF Benátky

Barbaři uprostřed žánrové a geografické směsice / Hlavní soutěž MFF Karlovy Vary

Schodiště hvězdných událostí, objevů a obav / Cannes 2018

Lepší zůstat vně / Berlinale 2018

Skoro jako hraný film / IDFA 2017

Srozumitelná jinakost / MFF Benátky

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Filmy, které musíte vidět v kině / MFF Karlovy Vary 2017


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Bude budoucnost českého animovaného filmu růžová nebo černá?

Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda

Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou

Lidice / České národní stavitelství


RUBRIKY

anketa (24) / český film (81) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (96) / fenomén (72) / festival (80) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (116) / komiks (10) / kritika (785) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (713) / objev (3) / pojem (36) / portrét (10) / profil (104) / reflexe (24) / report (106) / rozhovor (158) / scénář (4) / soundtrack (43) / téma (885) / televize (99) / tisková zpráva (1) / událost týdne (232) / video (2) / videoart (16) / videohra (60) / web (42) / zoom (156)