Locarno 2012 / Kinematografie špony

22. 9. 2012 / Jakub Felcman
report
Placený

Locarno je pro většinu trochu poučených lidí nejspíš TOU filmovou přehlídkou, která se odehrává mezi Cannes a Benátkami. Je známá tím, že k čekání na její vyjádření se odkazují ambiciózní čeští autoři a producenti, když se snaží ohleduplně vysvětlit, proč jejich tak očekávaný připravovaný film není k dispozici pro festival v Karlových Varech. Někdy se dostane do řečí také jako platforma pro představování radikální a alternativní kinematografie. U nás je to tak patrně ještě z dob „české nové vlny“ 60. let, neboť patřil k prvním západním festivalům, které se odhodlaly mladé české filmy přijímat i oceňovat. I v posledních letech tak nicméně několikrát učinil, pokaždé v souznění s názorem lokální české kritické elity: triumfoval tu Marian Petra Václava i Noční hovory s matkou Jana Němce. Taky si jej, podobně jako festival v Cannes, ledaskdo spojuje s představou nedostupnosti a luxusu, rozprostírajícího se v pětihvězdičkovém západním letovisku ve švýcarských horách na břehu Lago Maggiore.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Digitalizace

83 / září 2012
Více