Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

O záchranu české animace

glosa / Michal Procházka / 5. 8. 2012

Snad vstupujeme do třetí generace našich organizátorů, festivalových ředitelů, dramaturgů, aktivistů a vůbec nejrůznějších lidí činných v kultuře a samozřejmě v kinematografii. Po roce 1989 přišli nejdříve zakladatelé a průkopníci, kteří v euforické době postavili na nohy nové společnosti, rozvíjeli velkolepé plány či přivedli k novému životu předtím socialistické filmové festivaly. Po těchto vizionářích nastoupila generace těch, kteří se snažili na tom dále stavět: zajistit organizaci nových subjektů či případně konzervovat svou moc. Naučili se produkovat, napojili se na penězovod veřejné podpory či začali pevnou rukou vládnout zejména festivalům, úspěšnému to produktu české kultury přelomu devadesátých let a nového milénia – na dlouhé roky dopředu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #82

Článek vyšel v časopise Cinepur #82, červenec 2012.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Avengers / Vítězství postav nad příběhem (Daniel Řehák, kritika) • Film a opera / Úvod k tématu (Jan Kolář, téma) • Prometheus / Vetřelčí troll-projekt (Jiří Flígl, kritika) • Iron Sky / Vesmírní náckové svým geekům rozumějí (Táňa Zabloudilová, kritika) • Diktátor / Je Cohenův film aladín, nebo aladín? (Tomáš Stejskal, kritika) • Treme / All That Jazz (Jana Jedličková, televize) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


DALŠÍ Z RUBRIKY

144 Editorial

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman Candyman

Životopis ve čtyřech aktech / Portrét Nagisa Óšima

Blondýnka / Páni mají raději oběti

Rimini / 41⁄2

Úvod k tématu Devadesátky

R.N.M. / Člověk člověku medvědem

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Bude budoucnost českého animovaného filmu růžová nebo černá?

Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda

Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou

Lidice / České národní stavitelství


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)