Obrana krátkého filmu v našem provinčním velikášství

17. 6. 2012 / Michal Procházka
glosa
Placený

Takovou otázku u nás nebere mnoho lidí vážně. Proč naše úvahy o stavu české kinematografie a jejím rozvoji nevedou k logické úvaze, že bychom měli podporovat a bojovat v první řadě za krátkou metráž, jak se tomu děje i v okolních zemích. Proč jsou filmy malých forem v Česku tak podceňované nejen ze strany televize, distributorů, ale i samotných publicistů či filmologů a zvykli jsme si je spojovat většinou jen se studentskou či amatérskou produkcí. Proč si nikdo nevšímá paradoxu objevujícího se v posledních několika letech, kdy je pravidelně alespoň jeden krátký film pozván do soutěže v Cannes, o což celovečerní tvorba marně usiluje od listopadu ’89.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Současný americký film

81 / květen 2012
Více