Kouzlo pančovaného vína / Moravské vinohrady mezi normalizací a tržní ekonomikou

7. 12. 2011 / Oto Horák
téma
Placený

Zamýšlíme-li se, proč si některé filmy z totalitní éry – zejména z padesátých, sedmdesátých a první poloviny osmdesátých let – podržely diváckou atraktivitu, najdeme důvody v jejich kvalitě, nadčasovosti, a také ideologické netečnosti, kterou jim talentovaní tvůrci vtiskli navzdory tlaku režimu (a někdy paradoxně i s přispěním mírného „usměrňování“). Mnozí diváci se však rádi vrací též k filmům, jež jsou k politickému systému a oficiálnímu výkladu historie okázale konformní. A někdy takovým fanouškům nepřekáží, že řada z těchto snímků je nepříliš zvládnutá z hlediska narativního, a dokonce i řemeslného. Tak jako to leckomu nevadí u filmů současných…

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Ostalgie

78 / prosinec 2011
Více