Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Guy Maddin / Natáčet happyendy je hanebné

rozhovor / Michal Procházka / 7. 12. 2011

Kanadský kultovní režisér Guy Maddin (1956) bývá pro svoje psychosexuální příběhy, surrealistické zápletky či černý humor srovnáván s raným Davidem Lynchem, byť sám přiznává vliv velkých avantgardistů typu Luise Buñuela. Ve svých filmech spojuje postmoderní senzibilitu s odkazy na staré kinematografické styly a archetypální dramata. Pravidelně střídá celovečerní tituly s šestnáctkovými či dokonce superosmičkovými kraťasy a v jeho filmech často hraje Isabella Rossellini, která je zároveň jeho partnerkou. Autor filmů Dracula: Pages From a Virgin’s Diary (2002), Nejsmutnější hudba světa (The Saddest Music in the World, 2003) či artistního dokumentu o rodném městě My Winnipeg (2007), uvedl na letošním Filmovém festivalu v Torontu surrealistické drama Klíčovou dírkou (Keyhole, 2011).

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #78

Článek vyšel v časopise Cinepur #78, prosinec 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Vzpomínky na Brežněva / Nostalgie ve funkci státní ideologie (Kamila Dolotina, téma) • Korea v zrcadle Busanu / Od thrilleru k intimitě teenagerů (Michal Procházka, kauza) • Černá Venuše / Freak show za zvuků harfy (Viktor Palák, kritika) • Jak hrozná doba! Jak krásná léta! / Ostalgie jako vzpomínání na normalizaci (Jaroslav Pinkas, téma) • Nová tvář Busanu / Některé z tváří korejského filmu (Viktor Palák, kauza) • Guy Maddin / Natáčet happyendy je hanebné (Michal Procházka, rozhovor) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #122

#122

duben 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Animace je maraton / Rozhovor s Martinem Vandasem

Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu

Rozhovor s ředitelem La Quinzaine Edouardem Waintropem

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Morálka v rukou diváka / Rozhovor s Tomem Kalinem

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Bude budoucnost českého animovaného filmu růžová nebo černá?

Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda

Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou

Lidice / České národní stavitelství


RUBRIKY

anketa (24) / český film (80) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (96) / fenomén (72) / festival (80) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (116) / komiks (10) / kritika (785) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (708) / objev (3) / pojem (36) / portrét (10) / profil (104) / reflexe (24) / report (106) / rozhovor (158) / scénář (4) / soundtrack (43) / téma (885) / televize (99) / tisková zpráva (1) / událost týdne (231) / video (2) / videoart (16) / videohra (60) / web (42) / zoom (156)