Visegrad Cinema / Visegrád: Počátky potřebného dialogu

5. 10. 2011 / Lukáš Skupa
kniha
Placený

Nejednoho domácího historika při jeho badatelském úsilí zajímá, jak se asi s podobným problémem vyrovnávají kolegové z regionů, kde kinematografie fungovala na totožných principech státního filmového monopolu. Seznámení s těmito pracemi obvykle brání jazyková bariéra nebo absence bezprostředního kontaktu se spřízněnými badateli. Sborník Visegrad Cinema: Points of Contact from the New Waves to the Present je proto vítaným počinem s ambicí zahájit tento potřebný mezinárodní dialog. Publikace navazuje na projekt Katedry filmových studií Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, která v roce 2009 uspořádala sérii přednášek historiků a historiček z Česka, Maďarska, Polska a Slovenska se zájmem o dějiny kinematografií Visegrádu. Texty ve sborníku vycházejí z jednotlivých přednášek a čtenářům jsou zprostředkovány v angličtině, což je dalším kladem publikace. Ve většině důležitých historických knih obvykle nezbývá na visegrádské kinematografie tolik místa jako na kinematografie západní Evropy nebo Ameriky. Anglofonní čtenáři tak mohou získat podrobnější přehled o středoevropských kinematografiích, jejichž vývoj bývá jinde spíš načrtnutý.

Zpět

Přečtěte si celý článek

Tento článek je zamčený.
Přečíst si jej můžete po zakoupení daného čísla časopisu.

Koupit časopis

Máte číslo už zakoupené? Přihlaste se.

Přihlásit se

Sdílet článek

Článek vyšel v čísle

Současný skandinávský film

77 / září 2011
Více