Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Milena Dopitova / Je pozdě jít se koupat a brzy na večeři

mimo kino / Pavlína Vogelová / 5. 10. 2011

Svými konceptuálními, sociálně orientovanými projekty se Milena Dopitová na české umělecké scéně výrazně etablovala již na počátku devadesátých let.1 Již od dob svých studií na Akademii výtvarných umění v Praze propojuje objekty a instalace s fotografiemi, videem či zvukem, stejně tak vzájemně kombinuje techniky a materiály nejrůznější povahy v širokém intermediálním spektru vizuálního jazyka. Transformuje jejich výpovědní a významová sdělení i metafory v kontextu vlastního tvůrčího vyjádření. Konceptuální přístup k realizaci solitérního uměleckého díla začíná již u volby a uchopení samotného nápadu, propracovávaného v celém svém kontextu do nejmenšího detailu, kdy každé použité médium, zvolený materiál i způsob zpracování má svůj opodstatněný důvod.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #77

Článek vyšel v časopise Cinepur #77, září 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Team Fortress 2 / Karikaturní střílečka, ekonomický systém i komunitní síť (Jiří Flígl, videohra) • Turínský kůň / Bélova poslední černá káva (Viktor Palák, kritika) • Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda (Michal Procházka, téma) • Zrození planety opic / Opice jsou taky jenom lidi (Antonín Tesař, kritika) • Milena Dopitova / Je pozdě jít se koupat a brzy na večeři (Pavlína Vogelová, mimo kino) • Karel Steklý / Hroch (Lucie Česálková, mimo kino) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY mimo kino

#shashtagemnejdáldojdeš / #martyisdead

Po stopách paměti a představ / Asi to ukončím

Syndrom vyhoření státu / Colectiv

Blok 99 / Za zvuků krve

Kostěný tomahawk

Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana

Star Trek: Do neznáma

Neutečeš


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (106) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1091) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)